אשטרום והראל רוכשות בניין בהאנובר בכ-126 מיליון שקל

דמי השכירות של בניין דויטשה טלקום משקפים תשואה של 8.3% ■ השותפות נטלה לצורך מימון העיסקה הלוואה הנושאת ריבית בשיעור של כ-3.4%

הראל ביטוח ואשטרום נכסים מבצעות עסקת נדל"ן משותפת נוספת בגרמניה. היום (א') מדווחות שתי החברות, כי השותפות חתמה על הסכם לרכישת בניין דויטשה טלקום בעיר האנובר שבגרמניה תמורת כ-126 מיליון שקל (כ-26 מיליון יורו). השותפות הרוכשת שבבעלותן מוחזקת בשיעור של 51% על ידי אשטרום נכסים ו-49% על ידי הראל.

בניין נרכש מדויטשה טלקום עצמה, ועל פי ההסכם עימה, הוא מושכר לענקית התקשורת הגרמנית לתקופה של 10 שנים, שתחילתה במועד השלמת העסקה, בתמורה לדמי שכירות של כ-9.7 מיליון שקל לשנה (כ-2 מיליון יורו), המשקף תשואה של כ-8.3% על ההשקעה. כמו כן, לשוכרת שתי אופציות להארכת תקופת השכירות ב-5 שנים נוספות.

השותפות נטלה לצורך מימון העיסקה הלוואת נון ריקורס הנושאת ריבית בשיעור של כ-3.4%.

הנכס הנרכש מתפרס על שטח בנוי של כ-26 אלף מ"ר, וכולל שטחי משרדים, וכן כ-460 חניות.

עיסקה זו מתווספת לעיסקה נוספת שביצעו אשטרום והראל במשותף בגרמניה בחודש נובמבר 2009. השתיים רכשו באותו מועד מתחם משרדים, המושכר גם הוא לדויטשה טלקום, בעיר לייפציג, בתמורה לכ-29 מיליון יורו. המשרדים שבמתחם מושכרים לדויטשה טלקום לתקופה של כ-9 שנים ממועד חתימת העיסקה.

מוטי סלע, מנכ"ל אשטרום נכסים, אמר היום: "אנו ממשיכים לפעול על פי תוכניתנו האסטרטגית להרחבת פרוטפוליו הנכסים המניבים שלנו בשוק הגרמני, שאנו רואים בו הזדמנות השקעה מעניינת עם פוטנציאל משמעותי ליצירת ערך. במסגרת זו, אנו שמחים להגדיל את ההשקעות המשותפות שלנו עם קבוצת הראל בגרמניה, ופועלים לאיתור נכסים נוספים. העיסקה הנוכחית מתאפיינת בתשואה גבוהה במיוחד על ההון העצמי המושקע בה, וזאת הודות לפער בין התשואה שמניב הנכס לבין שיעור הריבית שמימנה את העיסקה".

גדי בן חיים, ראש תחום השקעות בנדל"ן בקבוצת הראל, מסר, כי "רכישת זו הינה תוצר נוסף של מדיניות ההשקעה של הראל בנכסים מניבים איכותיים בחו"ל". בן חיים הוסיף, כי "כלכלת גרמניה הינה מהיציבות בעולם ואנחנו מאמינים שמחירי הנכסים בגרמניה מגלמים כיום הזדמנויות השקעה אטרקטיביות, המניבות תשואות גבוהות יחסית למדינות אחרות במערב אירופה. בכוונתנו להמשיך לבחון עסקאות נוספות במדינה למען הרחבת תיק הנדל"ן המניב של הראל" אמר בן חיים.