אופנהיימר מעלה המלצה לטבע; מה יקרה ב-21 בספטמבר?

9 ימים לפני ההודעה על גורל אישור FDA לתרופת הגילניה של נוברטיס, המתחרה בקופקסון, האנליסט אמיר ארגמן מעלה את ההמלצה למניית טבע

בית ההשקעות אופנהיימר העלה היום (א') את ההמלצה למניית טבע ל"תשואת יתר" והצמיד לה מחיר יעד של 65 דולר - פרמיה של 20% על מחיר השוק. העלאת ההמלצה באה בעקבות הפסיקה החיובית של בית המשפט בארה"ב בנוגע להגנה על פטנט הקופקסון בשבוע שעבר, פסיקה שהרימה את המניה ב-4.5% בוול סטריט בשבוע החולף.

"אנו מעלים את ההמלצה מתוך ציפייה לתוצאות חזקות במחצית השנייה של 2010, שיושפעו בעיקר מהשקת ה-Effexor XR", כותב האנליסט אמיר ארגמן מאופנהיימר. ה-Effexor מיועדת לטיפול בדיכאון וארגמן מעריך שהיא תתרום 25-30 סנט לרווח למניה של טבע במחתית השנייה.

בהתייחסו לפסיקה הנוגעת לקופקסון בשבוע שעבר כותב ארגמן: "פסיקת ביהמ"ש מקטינה את הסיכון לתחרות גנרית לקופקסון בטווח הזמן הקצר".

משקיעי טבע מתכוננים בימים אלה ל-21 בספטמבר, אז צפויה ההודעה של נוברטיס בדבר תרופת הגילניה (Gilenia), המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה ומהווה תחרות לקופקסון. ההודעה תעסוק בדבר אישור שיתקבל או לא יתקבל מצד ה-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב), אך ארגמן אינו רואה סיבה לחשוש גם מקבלת אישור FDA לתרופה המתחרה.

"השפעת הגילניה תהיה מוגבלת כי שימושה העיקרי יהיה בעיקר לחולים קו שני-שלישי, עד ללימוד השפעת התרופה על תופעות הלוואי שלה על המטופלים", כותב ארגמן. אם האישור יתקבל, ההערכות הן כי הגילניה תחדור לשוק בתחילת 2011.

הקופקסון הוא תרופת הדגל של טבע, שמחזיקה בנתח של 38% מסך המרשמים לטיפול בטרשת נפוצה בארה"ב. אך ארגמן לא מתעלם מההשפעות קצרות הטווח של אישור FDA לגילניה ומדגיש כי אם אכן יינתן האישור, הרי ש"המשקיעים יהיו רגישים בטווח הקצר".