הזדמנות ישראלית מזנקת 11%: מכנסת אסיפה כללית

באסיפה יתבקשו בעלי יחידות ההשתתפות לאשר את הסכם ההתקשרות עם חברת פלאג'ק, וגם אישור עקרוני לגיוס הון נוסף מהציבור

סקטור הגז הטבעי מרכז בשבועות האחרונים מחזורי ענק ועניין רב. גם היום נרשמות בחלק מהשותפויות עליות שערים חדות, ביניהן בולטת גם שותפות הזדמנות שמזנקת במחזור גבוה.

שותפות חיפושי הגז והנפט החדשה של רוני הלמן ואורי אלדובי תקיים בחודש הבא את האסיפה הכללית הראשונה של בעלי יחידות ההשתתפות. באסיפה שתתקיים ב-4 באוקטובר במלון קרלטון ת"א יתבקשו בעלי יחידות ההשתתפות לאשר את הסכם ההתקשרות עליו חתמה השותפות לפני מספר ימים עם חברת פלאג'ק.

על פי ההסכם, הזדמנות תרכוש 10% מ-6 רשיונות קידוח ימיים, במים עמוקים, המוחזקים ע"י PELAGIC Exploration Company מוויומינג ארה"ב. בעלי יחידות ההשתתפות יתבקשו לאשר את ההסכם ולפיו השותפות תשלם לפילאג'ק 2.5 מליון דולר תמורת השותפות ברשיונות "ישי", "עדיתיה", "ללה", "יהב", "יועד" ו"אילה".

הרשיונות אותם רכשה החברה האמריקאית במרץ האחרון משתרעים על שטח כולל של כ-2 מיליון דונם כ-170 ק"מ מערבית לחיפה וגובלים ברשיונות "גל" ו"רציו-ים" בהם נמצא מבנה "לוויתן".

כמו כן, כפי שהופיע בתשקיף, בעלי היחידות יתבקשו לאשר את הכללת הרשיונות החדשים בפעילות המתוכננת של החברה ואת הקצאת הכספים לשם כך.

בנוסף, בעלי היחידות יתבקשו לאשר, אישור עקרוני, לגיוס הון נוסף מהציבור. בעלי היחידות יתבקשו לאשר הגדלת הון השותפות ולביצוע הנפקה על ידי הנאמן של ניירות ערך נוספים, אשר יוצעו על ידי השותף הכללי, לציבור ו/או בדרך של זכויות, ולפרסם לצורך כך תשקיף של השותפות. מבנה ההנפקה, סוג ניירות הערך שיוצעו וסכום התמורה הכוללת של ניירות הערך שיוצעו בהנפקה כאמור יקבעו על ידי השותף הכללי.

לדברי אייל שוקר, מנכ"ל הזדמנות ישראלית, מדובר באישור עקרוני בלבד שנועד לאפשר לשותפות לבחון עסקאות נוספות בעתיד וזאת תוך כדי עמידה בדרישות הממונה על ענייני הנפט להצגת יכולת כלכלית.