אלעד גרופ: מעבר לתזרים שוטף חיובי וצמיחה של 7% בהכנסות

בשורה התחתונה, הצטמצם ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות בכ-26% ל-11.3 מיליון דולר ■ נכסי החברה בסיום הרבעון השני הסתכמו בכ-4.6 מיליארד דולר

פחות מחודש לאחר שפירסמה חברת אלעד גרופ את דו"חות הרבעון הראשון היא מפרסמת היום (א') לאחר סגירת המסחר בת"א את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני, אשר לדבריה הושפעו בעיקר משינויי מטבע ומהוצאות של החברה בגין חלקה במיזמים משותפים.

החברה, אשר רק לאחרונה הנפיקה את החברה הבת, אלעד קנדה בבורסה של ת"א, דיווחה כי הכנסות הרבעון השני של 2010 צמחו ב-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-131 מיליון דולר. בשורה התחתונה, הצטמצם ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות בכ-26% ל-11.3 מיליון דולר.

מבחינה תזרימית, דיווחה החברה על מעבר לתזרים חיובי מפעילות שוטפת שהסתכם בכ-15.3 מיליון דולר לעומת תזרים שלילי של כ-33.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

החברה המשמשת כזרוע הנדל"ן הפרטית של יצחק תשובה ומחזיקה בנכסי נדלן בארה"ב ובקנדה ולה סדרת אג"ח הנסחרת בבורסה של ת"א. בין החזקותיה של החברה נציין גם את מלון פלאזה שבניו יורק.

במאזן החברה הסתכמו הנכסים בסיום הרבעון השני בכ-4.6 מיליארד דולר, כאשר ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ-516 מיליון דולר.

נציין כי לאחר תאריך המאזן שילמה החברה למחזיקי האג"ח של אלעד גרופ כ-32 מיליון דולר ונכון להיום מסתכמים תשלומי האג"ח עד סוף השנה בכ-7 מיליון דולר.

מיקי נפתלי מנכ"ל ונשיא אלעד גרופ אמר עם פירסום הדו"חות: "אנו ממשיכים להרגיש את ניצני ההתאוששות הכלכלית ואת השפעתם החיובית על פעילות הקבוצה. תהליך זה החל לפני מספר חודשים ואנו מאמינים כי ימשיך בהמשך השנה. הפעילות בשוק הקנדי ממשיכה להפגין חוזק שלהערכתנו צפוי לגבור במהלך שנת 2010 ו- 2011. אנו מאמינים כי המהלכים העסקיים שאנו מובילים לאחרונה ואשר כוללים את השלמת הנפקתה של אלעד קנדה בבורסת תל אביב יהוו מנועי צמיחה עתידיים לחברה ויאפשרו לנו לנצל את ההזדמנויות בשווקים להמשך פיתוח העסקים של אלעד בשנים הבאות."

נזכיר כי ב-1 בספטמבר דיווחה החברה הבת, אלעד קנדה על רווח נקי של 3.9 מיליון דולר קנדי ברבעון השני של השנה. מדובר בעלייה של 71% לעומת רווח נקי של 2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. זאת בעוד שהכנסותיה נותרו ללא שינוי כ-23.3 מיליון דולר.