"קיים סיכוי טוב שהכלכלה העולמית תתחמק מתחתית כפולה"

יו''ר הפורום הכלכלי העולמי, קלאוס שוואב: "כלכלות אירופה ויפן צפויות לצמוח בקצב איטי בשנים הקרובות ■ כלכלת ארה''ב יכולה לפגוע במאמץ הגלובלי להחיות את הכלכלה העולמית

"יש סיכוי טוב שהכלכלה העולמית תתחמק מתחתית כפולה", כך אמר אמש (א') קלאוס שוואב, יו''ר ומייסד הפורום הכלכלי העולמי (World Economic Forum and the Annual Meeting of the New Champions) בראיון מיוחד ל"צ'ייינה דיילי" לרגל פתיחת מושב הקיץ של כנס דאבוס שנפתח היום בטיאנג'ין (סין). נזכיר כי תרחיש של "תחתית כפולה" או "W" מתממש כאשר הכלכלה נכנסת למיתון, מצליחה להיחלץ ממנו ואף רושמת שיעורי צמיחה נאים בטווח הקצר, אך מיד לאחר מכן נופלת שוב למיתון נוסף.

לדבריו, כלכלת סין תתרחב ב-2010 בכ-10%. "אני אופטימי. אני סבור שלמדנו משהו מהמשבר", אמר שוואב והוסיף כי הכלכלות המפותחות נותרו עדיין חלשות, דבר שמתיר תקווה לגבי הכלכלות המתפתחות: "כלכלות אירופה ויפן, בעלות חוב משמעותי, צפויות לצמוח בשנים הקרובות בקצב איטי. אך אני אופטימי לגבי הכלכלות המתפתחות, לרבות סין והודו", ציין שוואב.

לגבי כלכלת ארה''ב, סבור יו''ר ה-WEF כי "היא מסוגלת לפגוע במאמץ הגלובלי להחיות את הכלכלה העולמית. עם זאת, שוואב ציין כי "כלכלת ארה''ב היא מאוד 'יזמית'. אני סבור כי בעתיד הקרוב היא תחזור לצמוח בקצב של 3%-4%. מדובר בכלכלה איתנה".

שוואב שיבח את כלכלת סין והגדיר אותה כ"אחד מהמנועי הצמיחה העיקרים של הכלכלה העולמית". עם זאת, ציין יו''ר הפורום כי קצב הצמיחה של סין עלול להאט במקצת: "שיעורי צמיחה של 9.8% או אפילו 9.7% ב-2010 זאת לא קטסטרופה".