סקר: 67% מהישראלים רוכשים בכרטיסי אשראי באינטרנט

סקר הצרכנות 'אינדקס מסטרקארד' 2010: 78% מהגברים אמרו כי הם משתמשים בכרטיסי האשראי שלהם באינטרנט, לעומת 57% מהנשים

67% ממחזיקי כרטיסי האשראי בישראל משתמשים בהם לעסקאות באינטרנט - כך עולה מסקר הצרכנות 'אינדקס מסטרקארד' 2010, שנערך בישראל במטרה למפות את הרגלי השימוש של מחזיקי כרטיס האשראי בארץ.

הסקר נערך אחת לחצי שנה עד שנה במדינות רבות במטרה לאסוף נתונים על הרגלי צריכה. בישראל הוא מבוצע אינטרנטית על-ידי חברת TNS טלסקר, בקרב מדגם מייצג של 500 לקוחות.

ככלל, עולה מממצאי הסקר, רוב הישראלים מחזיקי כרטיס האשראי מעריכים את הנוחות והקלות שבשימוש בהם באינטרנט, וסבורים כי רמת השימוש שהם עושים ברשת גוברת עם השנים.

יותר משליש המשיבים (38%) ציינו כי היכולת להשתמש בכרטיסי האשראי לביצוע עסקאות באינטרנט מהווה למעשה את היתרון הגדול ביותר של התשלום באמצעות כרטיס. בנוסף, רבע מהמשיבים (24%), אשר משתמשים בכרטיס האשראי שברשותם באינטרנט, אמרו כי שימוש זה גבר בשנה האחרונה.

צעירים, גברים, ובעלי הכנסה גבוהה משתמשים יותר

78% מהגברים משתתפי הסקר אמרו כי הם משתמשים בכרטיסי האשראי שלהם באינטרנט, לעומת 57% מהנשים. מקרב המשיבים הצעירים יותר (18-29), 77% אמרו כי הם משתמשים בכרטיסי האשראי שלהם לביצוע תשלומים באינטרנט, לעומת 70% בקרב בני 30-49 ו-59% בקרב בני 50 ומעלה.

מקרב בעלי ההכנסה הגבוהה מהממוצע, 75% אמרו כי הם משתמשים בכרטיסי האשראי שלהם באינטרנט, לעומת 72% מקרב בעלי ההכנסה הממוצעת ו-55% מבעלי ההכנסה הנמוכה מהממוצע.

התוצאות העלו כי מבחינת השימוש בכרטיסי אשראי באינטרנט בקרב גברים ונשים, מובילים הגברים על הנשים ברכישת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (50%), נסיעות ותיירות (36%) ותשלום חשבונות ביתיים (27%).

בעלי ההכנסה הגבוהה מהממוצע מובילים על אחרים בתשלום הוצאות הנסיעות והתיירות שלהם באמצעות כרטיס אשראי באינטרנט, לעומת בעלי ההכנסה הממוצעת והנמוכה מהממוצע (44%, 26% ו-23% בהתאמה).

רוב הישראלים עדיין לא קונים מזון באינטרנט

הסקר, שנערך על-ידי מסטרקארד העולמית במטרה להאיר על הרגלי הצריכה של ישראלים בכרטיסי אשראי, גם בדק אילו סוגי רכישות מבצעים הצרכנים בדרך-כלל באמצעות תשלום בכרטיס אשראי באינטרנט.

ככלל, המשתתפים השיבו כי הם משתמשים בכרטיס אשראי בעיקר בעת רכישת מוצרי חשמל (39%), בידור ופנאי (31%), נסיעות ותיירות (30%) ובעת תשלום חשבונות ביתיים (23%).

מקרב המשיבים, כ-8% בלבד השיבו כי הם נוהגים להשתמש בכרטיס האשראי שלהם לרכישת מזון באמצעות האינטרנט, אם בצורה של קניות באתרי סופרמרקט מקוונים או בעת הזמנת אוכל הביתה.

רכישת מוצרי חשמל באינטרנט נפוצה בעיקר בקרב משיבים צעירים בני 18-29, כאשר כמחציתם (47%) אמרו כי הם עושים שימוש בכרטיסיהם למטרה זו. השימוש בכרטיסי אשראי לתשלום החשבונות הביתיים באינטרנט נפוצה בעיקר בקרב משיבים בני 30-49, כאשר 29% מהם אמרו כי הם משתמשים בכרטיסיהם למטרה זו.