לקראת העברת הבעלות: פסגות מקימה סוכנות ביטוח

פסגות מקימה דרך סוכנות הביטוח "פרופיט" שבבעלותה, סוכנות בבעלות משותפת בחלקים שווים עם רו"ח ניר מלכה, לשעבר מבעלי בית ההשקעות "פרפקט"

ערב סגירת העסקה והעברת הבעלות לקרן אייפקס מחזקת פסגות את זרוע סוכנויות הביטוח שלה. פסגות מקימה דרך סוכנות הביטוח "פרופיט" שבבעלותה, סוכנות ביטוח בבעלות משותפת בחלקים שווים, עם רו"ח ניר מלכה, לשעבר מבעלי בית ההשקעות "פרפקט". מלכה, המתמחה בהפעלת סוכני ביטוח ובמכירת מוצרי חיסכון ארוך טווח, נחשב מנהל מקושר מאוד לסוכני ביטוח. מנכ"ל פסגות הוא רועי ורמוס.

על פי הערכות, הסוכנות החדשה מהווה חלק ממאמצי פסגות להרחיב את זרוע ההפצה שלה לקראת הקמת קרן הפנסיה החדשה המתוכננת לנובמבר, וכתמיכה במכירות קופות הגמל. הסוכנות שינהל מלכה תתמקד בגיוס והפעלת סוכנים בתחומי הביטוח והפיננסים, תוך מתן פתרונות כוללים לצורכי ניהול הסיכונים, החיסכון וההשקעה של הפרט והמשפחה.

בדרך להכפלה

מלכה, ממקימי "שיא פתרונות כלכליים", עזב לא מכבר את בית ההשקעות אלטשולר שחם לאחר שמכר את מניותיו באלטשולר שחם גמל תמורת 20 מיליון שקל. שיא, שהוקמה בתחילה כחברה להחזרי מס, פעלה בהמשך כסוכנות ביטוח המפעילה סניפים באמצעות זכיינים, והייתה באמצע שנות ה-90 מסוכנויות הביטוח הראשונות ששיווקו קופות גמל, בעיקר בעבור דש.

בשלהי 2005 הקים מלכה עם יאיר לוינשטין ועמית ברגר את פרפקט, שהיקף נכסי הגמל שלה הגיע בשיאו ל-3.5 מיליארד שקל. פרפקט נמכרה בעקבות המשבר הכלכלי לאלטשולר שחם.

את סוכנות הביטוח "פרופיט שירותים פיננסיים" הקימו ב-2006 אסף בנאי ושלומי אלברג, והם מנהלים אותה מאז. במארס 2009 רכשה פסגות 25% ממניות הסוכנות. "פרופיט" פעילה בכל תחומי ביטוח החיים, החיסכון והפיננסים, ומפעילה כ-60 סוכני ביטוח. הקמת הסוכנות החדשה אמורה להכפיל את כמות הסוכנים העובדים עם פרופיט.

פסגות היא בית ההשקעות הגדול בישראל, והגדולה ביותר בניהול קופות גמל וקרנות נאמנות. פסגות מנהלת כ-136 מיליארד שקל, מתוכם 48 מיליארד שקל בקופות גמל ו-32 מיליארד שקל בקרנות נאמנות. נוסף על כך מנהלת פסגות כ-7 מיליארד שקל בקרנות פנסיה: הע"ל הוותיקה שבבעלותה, ומגן זהב בבעלות משותפת עם איילון.