Riley תספק לברייטסורס דוודים לתחנת כוח סולארית בקליפורניה

התחנה, שתהיה בעלת הספק של 392 מגוואט, תהיה חלק מפרויקט שישתרע על שטח של כ-14,400 דונם ויכלול שלוש תחנות כוח תרמו-סולאריות נפרדות

חברת ברייטסורס אנרג'י (BrightSource Energy), המפתחת תחנות כוח תרמו-סולאריות בקנה מידה גדול, הודיעה היום (ב') כי חתמה על מספר חוזים עם חברת Riley Power, חברת-בת של Babcock Power, לאספקת שלושה דוודים עבור תחנת הכוח הסולארית הענקית שהיא מקימה באיוונפה (Ivanpah) במדבר המוהאבי בקליפורניה.

פרויקט איוונפה ישלב בין גנרטורי הקיטור לקליטה סולארית של Riley עם טכנולוגיה תרמו-סולארית Luz Power Tower (LPT) של חברת ברייטסורס כדי לייצר קיטור בחום גבוה של עד 550 מעלות צלסיוס. התחנה, שתהיה בעלת הספק של 392 מגוואט, תהיה חלק מפרויקט שישתרע על שטח של כ-14,400 דונם במחוז סאן ברנרדינו, קליפורניה, ויכלול שלוש תחנות כוח תרמו-סולאריות נפרדות. התחנות יספקו חשמל לפי חוזים נפרדים לשתי חברות חשמל פרטיות גדולות החתומות עם ברייטסורס על חוזים לאספקת 2,610 מגוואט חשמל.

עם השלמתה תוכל תחנת הכוח לספק אנרגיה נקייה עבור 140 אלף בתים ולהפחית את פליטות הפחמן הדו-חמצני (²CO) ביותר מ-400 אלף טון לשנה, המקבילה להורדת יותר מ-70 אלף מכוניות מהכביש. חברת ברייטסורס מעריכה כי תקבל את כל האישורים הסופיים להתחיל בבניה בסתיו 2010.

"יכולים לייצר חשמל אמין בעלות נמוכה"

בפברואר, החברה קיבלה התחייבות על-תנאי ממשרד האנרגיה האמריקני עבור ערבויות הלוואה בסך 1.37 מיליארד דולר כתמיכה במימון פרויקט איוונפה.

לדברי ישראל קרויזר, מנהל תפעול ראשי בברייטסורס אנרג'י ונשיא ברייטסורס תעשיות (ישראל), טכנולוגיה שבשימוש החברה מאפשרת לה לייצר את הטמפרטורה הגבוהה בעולם ואת הקיטור המחומם באנרגיה סולארית בעל ההספק הכי גבוה. "על ידי קביעת הרף לאיכות קיטור סולארי, אנו יכולים לייצר חשמל אמין בעלות נמוכה העומד בדרישות הלקוחות שלנו".

תחנות הכוח התרמו-סולאריות של ברייטסורס אנרג'י מבוססות על טכנולוגית LPT המוכחת של החברה. הטכנולוגיה משתמשת באלפי מראות קטנות הנקראות הליוסטטים כדי לשקף את אור השמש אל דוד הממוקם בראש מגדל על מנת לייצר קיטור בטמפרטורה גבוהה. משם, הקיטור מועבר בצינור לטורבינה רגילה לייצור חשמל. משם, החשמל מועבר לרשת ההולכה עבור צריכה. בשלב הבא, הקיטור מקורר באמצעות אוויר ועובר חזרה בצינור לדוד במערכת ידידותית לסביבה במעגל סגור.