גולף תרכוש את רשת האופנה בלו בירד תמורת 12 מיליון שקל

סכום הרכישה נחשף ב"גלובס" כבר בתחילת אוגוסט ■ מנכ"לית קבוצת גולף, אילנה קאופמן: "אנחנו מאוד מעוניינים ברכישות נוספות"

לאחר משא-ומתן ממושך, קבוצת גולף חתמה על מזכר הבנות לרכישת רשת אופנת הגלישה בלו בירד מידי חברת מרוידקס תמורת 12 מיליון שקל. סכום הרכישה נחשף ב"גלובס" כבר בתחילת חודש אוגוסט.

במסגרת העסקה רוכשת גולף את פעילות הרשת בלבד ולא את החברה, ולכן לא תיקח על עצמה חובות והתחייבויות שיש כיום לבלו בירד.

גולף מנצלת בכך הזדמנות שנפתחה לה לאחר שקונספט שיווק, החברה-האם המחזיקה ברשת בלו בירד ומשמשת גם כזכיינית המותג לי קופר, נקלעה לקשיים כספיים.

רשת אופנת הגלישה בלו בירד מונה כיום 30 סניפים. מחזור המכירות של הרשת עומד על 60-70 מיליון שקל בשנה, אולם הרשת אינה רווחית.

הרשת עוסקת במכירת אופנת גלישה תחת המותג בלו בירד, מותג ישראלי שבבעלות החברה, וכן משווקת מספר מותגי גלישה בינלאומיים כמו RIP CURL ,NO FEAR GLOBE, SANUKRUDDY ,BEACH BUNNY.

שילוב של צעירים וספורט

בהתייחס לרכישה אומרת מנכ"לית קבוצת גולף, אילנה קאופמן, ל"גלובס": "מה שמעניין את גולף היום היא גם הפעילות לצעירים וגם הפעילות שנושקת לתחום הספורט, שבו אנחנו לא נמצאים. כרגע זה תחום הגלישה, אבל מפה אפשר להתפתח לתחומי ספורט אחרים".

- למה?

"התחלנו בתחום הגלישה, ומי יודע לאן נמשיך. הרעיון הוא להתפתח כל הזמן. תחום הספורט מאוד מעניין אותנו, ואנחנו בהחלט מחפשים את השילוב של צעירים וספורט. בלו בירד פותחת אותנו לעולמות חדשים שאנחנו רוצים להיות בהם".

- תמכרו בבלו בירד יותר אביזרי ספורט?

"למה לא?"

- מה פוטנציאל הרשת?

"מכירות גבוהות יותר למ"ר. הסניפים נמצאים במיקומים טובים, ואנחנו נשאף שהרשת תמכור יותר".

- תרחיבו את הפריסה?

"אנחנו בבדיקת העניין. כרגע יש לנו פריסה יפה, ואנחנו רוצים ללמוד את התחום".

- האם גולף תבצע רכישות נוספות?

"אנחנו מאוד מעוניינים ברכישות נוספות, והחברה בשלה לכך".

- יש משהו שאתם בודקים היום?

"בטח. כל הזמן אנחנו בודקים. הבעיה תמיד היא המחיר".

- למה לא לקנות את פעילות לי קופר שמתאימה לכם?

"כרגע זה לא בבדיקה, אבל אנחנו לא שוללים כלום".