300 אלף שקל קנס ועבודות שירות ליובל גפני על שימוש במידע פנים

גפני, לשעבר יו"ר קבוצת הכדורגל בני יהודה, הורשע בהעברת מידע פנים על חברת גולן מלאכת מחשבת, בין היתר לעבריין ריקו שירזי ■ נדון ל-6 חודשי עבודות שירות ו-8 חודשי מאסר על-תנאי

‎‎היהלומן יובל גפני, לשעבר יו"ר קבוצת הכדורגל בני יהודה, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של שימוש במידע פנים, ישלם קנס של 300 אלף שקל וירצה עונש של 6 חודשי עבודות שירות בפנימיית הכפר הירוק - כך קבע היום (ג') בית משפט השלום בתל-אביב. עוד נגזרו על גפני 8 חודשי מאסר על-תנאי.

‏השופטת מיכל ברק-נבו דחתה את בקשתו של גפני לפגישות בחו"ל במהלך תקופת עבודות השירות. "לצערי, התרשמותי מהנאשם היתה כי הוא אינו מפנים די הצורך את חומרת מעשיו ואת הנזק שגרמו מעשיו לאחרים", קבעה. "הרושם שנוצר הוא כי מבחינת הנאשם, כל העניין כבר 'מאחוריו' ולא נותר אלא לעבור הלאה. דווקא במקרה זה נראה לי כי קיים צורך של ממש שלא להקל עוד יותר בעונש שמוטל על הנאשם, ומתן היתר לנסוע לחו"ל בתקופת המאסר יקהה במידה רבה מאוד, שאין לה מקום, את האפקט העונשי וההרתעתי".

‎‎מידע מדסאו

‏לפני כ-4 חודשים הורשע גפני על-פי הודאתו כי ב-2006 קיבל מידע פנים מעודד דסאו, שהיה אז בעל השליטה בחברת גולן מלאכת מחשבת, ועמו חלק משרד בבורסה ליהלומים. המידע היה שדסאו מצא שותף אסטרטגי, שעיה בוימלגרין, האמור לממן את עיקר עסקת רכישת חברת א.מ.ד על-ידי גולן, וזאת בטרם נודע הדבר לציבור המשקיעים.

‏בטרם פורסם דיווח מיידי לבורסה העביר גפני את המידע למספר ידידים, בהם ריקו שירזי, ניצן שירזי ואחרים. הקבוצה שאירגן שירזי ואחרים רכשה בתוך שעות ספורות מניות גולן בהיקף חריג של 1.5 מיליון שקל.

‏בסיום יום המסחר התברר כי מי שרכש את המניה בפועל הפסיד את כספו, ולכן נאלץ גפני לקבל לידיו את מניות גולן ולהעביר לחבריו ה"משקיעים" את סכומי השקעתם, כפי שהבטיח. בחלוף יומיים, בשל סיבות עסקיות שונות, בוטל ההסכם בין גולן לבוימלגרין. ‏‎‎‏(ת"פ 6775-11-09).