שלמור-אבנון-עמיחי זכו בתקציב פרויקט השוק הסיטונאי

על תקציב הפרסום של פרויקט הנדל"ן, בהיקף 15 מיליון שקל, התמודדו בין היתר גלר-נסיס, פוגל-אוגילבי ואדלר-חומסקי ■ מסתמן כי את המדיה תקנה חברת יוניון הקשורה לשלמור

משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי זכה במכרז על תקציב הפרסום של פרויקט השוק הסיטונאי - כך נודע ל"גלובס".

במכרז התמודדו מספר משרדי פרסום, ביניהם גלר-נסיס, פוגל-אוגילבי, אדלר-חומסקי ועוד. היקף ההשקעה בפרסום הפרויקט, מעל ומתחת לקו, צפוי לעמוד בשלב הראשון על כ-15 מיליון שקל.

פרויקט השוק הסיטונאי הוא למעשה הפרויקט הגדול ביותר בתחום הנדל"ן בשנים האחרונות, ולכן הוא עורר את התעניינותם של משרדי הפרסום.

מי שלקחה חלק חשוב בניהול המכרז היא חברת גינדי השקעות. החברה הצליחה תוך שנה להטביע חותם משמעותי על קטגוריית פרסום הנדל"ן שבה היא פועלת, כשהשקיעה סכום גבוה יחסית למקובל בתחום בפרויקט גינדי סיטי ברמלה.

בתקציבי הפרויקטים של גינדי השקעות טיפל בשנים האחרונות משרד הפרסום לין&לין, אך כשהחלה הקבוצה לפנות לפרויקטים משמעותיים יותר כגון גינדי סיטי (שכולל קומפלקס מגורים, קניון מסחרי וקאנטרי קלאב בשווי של כ-650 מיליון שקל), היא החלה לכוון גם למשרדי הפרסום הגדולים.

בתקציב גינדי סיטי אמור היה לטפל פרסום גיתם BBDO, אך זה בחר לבטל את ההתקשרות לאחר שהקבוצה בחרה להתקשר עם חברת מדיה אחרת.

המהלך נעשה לאחר שבגינדי השקעות החליטו לנסות ליצור תחרות בין חברות המדיה, במעין מכרז שאמור היה לקבוע מי יטפל בתקציב המדיה של החברה לצורך קידום הפרויקט.

למרות שקמפיינים מעין אלה נחשבים לאטרקטיביים בחברות מדיה, שכן אפשר להרוויח מהם יפה, בחרו רוב החברות שלא לקחת חלק במהלך - אם בשל הסכמה שבשתיקה הקיימת בשוק, לפיה משתדלים שלא להשתתף במכרז כשיש לתקציב משרד העושה קריאייטיב, ואם בשל ניגודי אינטרסים.

מי שבחרה להתמודד על התקציב היתה חברת "מדיו" שבבעלות ישראל דיאמנט (המנהל גם את חברת מרקיורי של ראובני-פרידן). "מדיו" החלה את דרכה כחברה המתמחה בתוכן שיווקי, אך בתקופה האחרונה היא עושה מאמצים להיכנס גם לרכישת מדיה.

נראה כי הפעם החליטו בגינדי לאגף בשלב הראשון את נושא המדיה, והמכרז לא כלל הצעות מסחריות בתחום. עם זאת, מבדיקה שערך "גלובס" עולה כי עד עתה לא נערך מכרז כלשהו בין חברות המדיה בנושא השוק הסיטונאי, ולכן לאור העובדה שהשקת הפרויקט צפויה באוקטובר, יש להניח כי את המדיה תרכוש חברת המדיה יוניון הקשורה לשלמור-אבנון-עמיחי ולא חברת מדיה אחרת.

כאמור, על התקציב התמודדו מספר משרדים שנדרשו להתמודד עם סוגיות הקשורות בשיווק הפרויקט, ובין היתר עם אחד הנושאים העדינים בהם התחבטו היזמים - השם שיינתן לו.

את פרויקט השוק הסיטונאי רכשה קבוצת גינדי-רבוע כחול נדל"ן, המורכבת מהאחים משה ויגאל גינדי, מחברת גינדי השקעות שבשליטת מנור גינדי, אורי לוי, אייל פרידמן וכפיר גינדי, ומחברת רבוע כחול נדל"ן שבשליטת דודי ויסמן.

הפרויקט בכללותו כולל 1,800 דירות, המחולקות ל-4 מגדלים גבוהים בני 40 קומות כל אחד ומספר בניינים נמוכים יותר של 12 קומות. הפרויקט אף כולל הקמת קניון, מתחם משרדים, מבני ציבור וחניונים.

בגינדי השקעות סירבו להתייחס לידיעה. את תגובת שלמור-אבנון-עמיחי לא ניתן היה להשיג.