שוקי ויטה בעדותו: "לא מחפשים את האמת - מחפשים אותי"

פקיד שומה גוש דן לשעבר, שעומד לדין יחד עם עו"ד יעקב וינרוט בגין עבירות שוחד, טען בפתח עדותו כי כאשר נחקר במשטרה הוא הרגיש טינה ורדיפה אישית מצד החוקרים

"לא מחפשים את האמת, מחפשים את שוקי ויטה. הרגשתי שיש נגיעה אישית של גורמי חקירה בי" - כך אמר היום (ג') רו"ח שוקי ויטה, לשעבר פקיד שומה גוש דן ברשות המסים, בפתח עדותו בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, במסגרת המשפט שבו הוא עומד לדין יחד עם עו"ד ד"ר יעקב וינרוט.

לדברי ויטה, "כשנחקרתי במשטרה בנוגע לשומות של לב לבייב וזאב רוזנשטיין, ראיתי שהשאלות אינן מבינות את הניואנסים וההתנהלות. הרגשתי שיש נגיעה אישית של גורמי חקירה בי. ראיתי זאת בעדות של וסקר (פקד ערן וסקר שנמנה ען צוות החקירה. ח.מ.). הרגשתי את הטינה האישית, ראיתי את הרדיפה האישית. הצהרתי שגורמים בחקירה היתה להם נגיעה אישית, משקעים, ביקשתי שזה ייבדק ושיצהירו שאין להם נגיעה אישית".

בדברים הללו התייחס ויטה לחקירה בנוגע לחשדות המשטרה שעלו בשלב שבו וינרוט עדיין לא היה חשוד בדבר, בנוגע להקלות מס שנתן ויטה לאיש העסקים לבייב ולעבריין רוזנשטיין בנוגע לרווחים מקזינו ברומניה. החשדות הללו הסתיימו בלא כלום והם אינן מהווים חלק מכתב האישום.

ויטה עומד לדין בגין ביצוע עבירות של קבלת שוחד ומירמה והפרת אמונים, ואילו וינרוט מואשם בעבירות של מתן שוחד והלבנת הון.

לפי כתב האישום, שהוגש על-ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה, טיפל ויטה, במסגרת תפקידו הציבורי כפקיד שומה, בלקוחות של וינרוט, בהם אנשי העסקים, מיכאל צ'רנוי וארקדי גאידמק, וכרת עבורם הסכמי מס מיטיבים. בתמורה, טוענת הפרקליטות, העניק לו וינרוט, מבכירי עורכי הדין במדינה, שכר-טרחה מופחת עבור ייעוץ משפטי שהעניק לו.

"מודל לחיקוי"

במהלך עדותן היום סיפר ויטה כיצד התקדם במס הכנסה עד למינוי ב-1996 לתפקיד הבכיר של פקיד שומה גוש דן. "תפקיד זה היה משאת חיי. מבחינתי התפקיד היה המעניין ביותר במערכת, ונתן לי את האופציה לבנות משרד שהוא מודל לחיקוי במגזר הציבורי", ציין.

בהמשך דבריו התייחס ויטה לאירועים שהתרחשו לאחר שסיים את תפקידו כפקיד שומה שהביאו לפנייתו לקבל סיוע משפטי מוינרוט. לדבריו, הוחלט כי הוא ימונה לתפקיד הממונה על הכנסות המדינה, אליו אמור היה להיכנס בפברואר 2007.

"בתחילת ינואר 2007 התפוצצה פרשת רשות המסים. ב-31 לחודש התקשר אליי ירום אריאב, מנכ"ל משרד האוצר, ואמר לי שלא אכנס לתפקיד, כי היועץ המשפטי לממשלה רוצה לעכב את כניסתי. למחרת בבוקר התקשרתי ודיברתי עם רז נזרי (עוזרו של היועץ המשפטי לממשלה - ח.מ.) ושאלתי מה פשר הדבר. הוא אמר שזו לא בעיה שלהם. הרגשתי לא רק מבולבל אלא גם נבוך. לא ידעתי מה לעשות".

בעקבות האירועים, המשיך וסיפר ויטה, הוא החליט לפנות לעו"ד וינרוט, על מנת שיסייע לו בהגשת תביעה לבית הדין לעבודה בעניין קידומו ובעניינים נוספים.

"מערכת יחסים פסולה"

בנאום הפתיחה של המשפט אמרה התובעת, עו"ד שרון כהנא, כי במוקד העבירות שמופיעות בכתב האישום נמצאת "מערכת יחסים סימביוטית פסולה" שנוצרה בין וינרוט לויטה.

"אנחנו נראה כיצד החל משנת 2000 נוצר קשר מושחת בין הנאשמים, כאשר בעת שוינרוט העניק לויטה ייצוג משפטי כמעט בחינם - בד-בבד, כמו בסרט נע, הוזרמו לקוחותיו עתירי-הממון של וינרוט למשרדו של ויטה כדי שיסדיר חיש-קל את ענייני המס שלהם. בתמורה להסכמי המס החריגים שכרת ויטה בעבורם קיבל וינרוט סך של 30 מיליון שקל מלקוחותיו", אמרה התובעת.

ויטה מיוצג בידי עו"ד אלון רון. התובעים במשפט הם עוה"ד שרון כהנא, יפעת שטיין ורותם שגיא מפרקליטות מיסוי וכלכלה. (4778-12-09).