אריה בלדגרין ופיטר קאש מגייסים בישראל: ארנו גייסה 15 מ' ד'

את ההשקעה הובילה קרן פונטיפקס והשתתפו בה גם הראל וכלל בכוונת המשקיעים להחזיר את ארנו למסחר בנאסד"ק בתוך חודשים ספורים

הישראלי לשעבר אריה בלדגרין, מתהדר ברזומה נאה. הוא רשם כבר שני אקזיטים גדולים בתחום הביומד של חברות שהקים, עם מכירת חברת Agensys לקונצרן היפני Astellas ב-2007 תמורת 570 מיליון דולר (כולל אבני דרך) ומכירת חברת Cougar בשנה שעברה לג'ונסון אנד ג'ונסון תמורת 970 מיליון דולר.

לאחר המהלכים המוצלחים הללו, הוא נשאל מתי ישקיע גם בתחום הביומד בישראל. היום מחזק בלדגרין את הקשר העסקי עם ישראל, אבל דווקא מהכיוון ההפוך: חברת Arno Therapeutics, מקבוצת Two Rivers, בה הוא מכהן כיו"ר, השלימה גיוס של 15 מיליון דולר בהובלת פונטיפקס הישראלית וקרן UTA האמריקנית. בסבב השתתפו גם הראל וכלל.

בין בלדגרין ופונטיפקס יש קשרים ענפים, בין היתר דרך פויו זבלדוביץ', ראש קבוצת תמרס, שמשקיע בפונטיפקס והוא גם גיסו של בלדגרין. זוהי ההשקעה הראשונה של פונטיפקס בחברה אמריקנית.

האחזקות מתפזרות

ארנו רוכשת מאוניברסיטאות פטנטים על מולקולות שמיועדות להיות תרופות לסרטן. כיום יש לחברה שלוש מולקולות שנבחנות כל אחת לטיפול במגוון סוגי סרטן, מולקולה אחת נמצאת בשלב השני של הניסויים (יעילות) והיתר בשלבי בטיחות ויעילות ראשונית (I/II). האסטרטגיה של החברה היא להביא את המוצרים עד סוף השלב של ניסויי יעילות משמעותיים (IIb).

ארנו נסחרה בעבר בנאסד"ק ופעילותה ב-2008 שרפה כ-8.9 מיליון דולר. בעלי המניות העדיפו שלא להזרים עוד כסף לחברה הבורסאית, אלא לרכוש אותה מחדש ולמחוק אותה מהמסחר. המהלך הנוכחי מהווה פיזור של האחזקות בחברה, באופן שמאפשר לה לשוב ולהיסחר בתוך מספר חודשים, וזו ככל הנראה הכוונה. לחברה אין חובות.

Two Rivers כבר רשמה אקזיט גדול, עם מכירת קוגאר - אחת העסקאות הגדולות ביותר עבור חברה שלא סיימה בעת הרכישה את הניסויים הקליניים באף תרופה. ההימור הצליח לג'ונסון. התרופה המובילה בצנרת של קוגאר, שמיועדת לטיפול בסרטן הערמונית, סיימה בתוצאות מצוינות את השלב השלישי והאחרון של הניסויים הקליניים (ניסוי יעילות רב מרכזי), עד כדי כך שהוועדה המבקרת של הניסוי החליטה להפסיקו לפני סיומו, כדי שגם החולים שצוותו במקור לקבוצת הביקורת יוכלו ליהנות מהתרופה.

צלילת הלויתן של פיטר קאש

פיטר קאש מוכר כמחבר הספרים "המנכ"ל והדלת המסתובבת" ו"החופש ממחלה" והוא גם איש הון סיכון דרך שותפות בקרנות Paramount Capital ו-Riverbank Capital, שהשקיעו בישראל. קאש כבר ניסה בעבר לגייס הון בישראל להשקעה בחברות ביומד בכל העולם, דרך קרן לויתן קפיטל, אך המהלך לא צלח. מלבד קאש ובלדגרין, שותפים בקרן Two Rivers גם ג'ושוע קזאם ודיוויד טאנן, גם הם יהודים.

באשר להשקעות בישראל, הקבוצה מסרה כבר לפני שנה שבכוונתה לחפש פרויקטים בשוק המקומי, אולם טרם מימשה את הכוונה למעשה. לעומת זאת, אחת החברות שלה - Nile Therapeutics, שנמצאת בשלב השני (IIb) של הניסויים הקליניים בתרופה נגד הצטברות נוזלים בריאות בעקבות אי ספיקת לב, עורכת חלק מהניסויים בישראל. ככל הנראה, גם ארנו תעשה כך בהמשך.