בוימלגרין עדכן רק חלק מנושיו במו"מ עם שעשוע

בנק דיסקונט, שלבוימלגרין יש חוב אישי כלפיו, ידע, אך מזרחי-טפחות, הנושה של החברה הציבורית, לא עודכן

שעיה בוימלגרין, בעל השליטה בבוימלגרין קפיטל, מנהל מו"מ לצירופו של איש העסקים יקיר שעשוע לגרעין השליטה בחברת ההחזקות, הנתונה בקשיים. לבוימלגרין קפיטל שתי החזקות עיקריות: 64% מחברת הבנייה אזורים ו-50% במתחם אסותא בצפון ת"א.בוימלגרין קפיטל נקלעה למשבר עקב השקעות כושלות שביצעה, וכשהייתה על סף פשיטת רגל הגיעה להסדר חוב עם נושיה.

בכדי לאשר כניסה של שעשוע לגרעין השליטה, יצטרך בוימלגרין לקבל על כך אישור משני נושיו: בנק מזרחי-טפחות ודיסקונט. ל"גלובס" נודע כי בנק דיסקונט, ידע על דבר המו"מ עם שעשוע, ובאופן עקרוני הוא תומך בעסקה, שבה צפוי שעשוע להזרים כסף לבוימלגרין קפיטל.

חובו של בוימלגרין לדיסקונט, המוערך בכ-40 מיליון שקל, הוא חוב פרטי שלו, ולא של בוימלגרין קפיטל הציבורית. מול חוב זה משועבדות המניות של בוימלגרין בבוימלגרין קפיטל, ומדובר בקרוב ל-90% מהמניות ששווין הוא כ-14 מיליון שקל בלבד. כניסה של משקיע חדש לחברה צפויה להעלות את שווי ההחזקות, ולכן, ככל הנראה, תומכים בדיסקונט בעסקה באופן עקרוני.

הנושה השני של בוימלגרין, לעומת זאת, מזרחי-טפחות, לא ידע כלל על המו"מ של בוימלגרין ושעשוע, ובבנק למדו על כך רק מהודעת החברה לבורסה אתמול אחר הצהריים.

מסביון לעסקי אבטחה ברוסיה

מזרחי-טפחות הוא נושה מרכזי של בוימלגרין קפיטל הציבורית, והחוב אליו עומד על כמה מאות מיליוני שקלים, מולם משועבדות החזקות בוימלגרין באזורים. גם מזרחי-טפחות יצטרך, כאמור, לאשר את המהלך. בבנק לא מתכוונים לטרפד כרגע את העסקה, אולם בהחלט יבחנו את המבנה שלה ואת התוכניות של שעשוע. אם העסקה תכלול הזרמת הון לחברה, צפויים בבנק לראות אותה בחיוב.

יקיר שעשוע (39) אינו דמות מוכרת בבורסה, והוא התפרסם לפני שנתיים כשהחליט להביא את פול מקרתני להופעה בישראל. שעשוע גדל בסביון, שירת בצבא ביחידה מובחרת ולאחר שחרורו הקים חברת אבטחה ברוסיה. בהמשך רכש נדל"ן ברוסיה, באנגליה, בארה"ב ובישראל, והוא הבעלים של חברת התעופה הפרטית ריינבו תעופה, המספקת שירותי טיסה לאנשי עסקים.

היקף החוב של בוימלגרין קפיטל למחזיקי האג"ח מסתכם ב-468 מיליון שקל, מתוך חוב (סולו) של 851 מיליון שקל. בחודש שעבר אישר ביהמ"ש כינוס אסיפות נושים לצורך אישור הסדר החוב.

הסדר החוב של בוימלגרין קפיטל, שנחתם עם מחזיקי האג"ח לפני שנה, כולל בין היתר מחיקת כ-200 מיליון שקל מהחוב תמורת 30% ממניות החברה.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה בוימלגרין קפיטל בהפסד של 141. לדו"חות הכספיים שלה מצורפת הערת "עסק חי" זה כמה רבעונים, ויש לה גירעון של 785 מיליון שקל בהון העצמי.

מצבה של החברה-הבת, אזורים, משתפר, אך הוא עדיין בעייתי נוכח היקף החובות הגבוה שלה, ובוימלגרין אינה יכולה ליהנות מדיבידנדים ממנה כבעבר.

גם הנכס השני של החברה, מתחם אסותא, בעייתי. לפני שנה חתמה קבוצת "העיר החדשה" על הסכם לרכישת הקרקע תמורת 345 מיליון שקל (חלקה של בוימלגרין 172.5 מיליון שקל), אך העסקה לא יצאה לפועל עד היום.