רציו מגיבה לפרסומים: "טענות שלומי שוקרון חסרות שחר ושקריות"

רציו: "הפעם בוצע מהלך משפטי נואל, שכל מטרתו לגייס את התקשורת להפעלת לחץ בלתי לגיטימי על החברה ומנהליה. רציו ומנהליה לא ייכנעו ללחצי הסחיטה הללו גם הפעם"

שותפות הנפט והגז הטבעי רציו הגיבה הבוקר (ד') לפרסומים אמש בכלי התקשורת אודות מעורבות לכאורה של גורמים בשוק האפור בחברה. בשותפות אומרים כי כי התביעה שהוגשה השבוע לבית המשפט ומהווה בסיס מידע עיקרי לפרסומים אלה, אינה אלא ניסיון סחיטה נוסף של שלומי שוקרון, בעל חברת גלובוס, המנסה לסחוט את בעלי החברה מזה שנים בשיטות שונות ומשונות.

"טענותיו של שוקרון", אומרים ברציו, "חסרות שחר ושקריות לחלוטין. בורר מקצועי שעובד עם הצדדים כבר שנתיים כדי לנסות לפתור סכסוך בדרכים מקצועיות ולגיטימיות עומד על סף מתן פסק בוררות, ששוקרון, מן הסתם, הבין שלא יהיה לטובתו.

"שוקרון כבר הגיש תביעה בעניין בבית המשפט המחוזי, שנדחתה על הסף, והוא חויב לשלם הוצאות משפטיות על סך 50 אלף שקל. הפעם בוצע מהלך משפטי נואל שכל מטרתו לגייס את התקשורת להפעלת לחץ בלתי לגיטימי על החברה ומנהליה. רציו ומנהליה, כאמור, לא ייכנעו ללחצי הסחיטה הללו גם הפעם".

לפני שבועות אחדים פנו באי-כוחה של חברת גלובוס לנציגי רציו ואיימו כי אם לא תשלם סכומי-עתק תמורת הסכם פשרה בבוררות המתנהלת מול הבורר עו"ד אסף ברם - תוגש לבית המשפט "בקשה לביטול פסק בורר", ובה יסופר על מעורבותם כביכול של גורמים פליליים במגעים שקדמו להקמת הבוררות.

כמו כן איים שוקרון עצמו כי יפיץ את כתב התביעה בין כלי התקשורת, בניסיון לפגוע בשמם של חברת רציו ומנהליה.

בין החברה לתובעת מתנהלת כסידרה מזה כשנתיים בוררות בפני בורר, עו"ד אסף ברם המתמחה בניירות ערך, וזו מצויה בשלבי סיום. רצונה של התובעת להביא לביטולה של הבוררות בשלב זה נובע ככל הנראה מחשש של התובעת מקבלת פסק בורר שידחה את דרישותיה וטענותיה המופרכות, אומרים ברציו.

עוד נאמר בהודעת רציו כי "מאחר שלרציו ולמנהליה אין קשר עם גורמים פליליים כלשהם, החברה לא נכנעה ללחץ - גם בידיעה כי לבית המשפט יוגש מסמך משפטי שבו יושמעו האשמות שפרסומן מהווה לשון הרע והוצאת דיבה. מדובר במסמך משפטי שהטענות בו לגבי מעורבות גורמים פליליים עם רציו ומנהליה מופרכות ותלושות מהמציאות. כל כולו בקשת-סרק קנטרנית, שנועדה להלך אימים על החברה ומנהליה ולפגוע בשמם הטוב.

"כאמור, בקשה זו מצטרפת לשורה של מהלכים משפטיים חסרי כל בסיס של התובעת כלפי החברה ומנהליה מזה שנים. מיותר לציין כי כל מהלכים אלה עד היום לא צלחו".

הבורר, עו"ד אסף ברם, מנוע מלמסור פרטים לגבי הבוררות, ורק מסר אתמול כי בכל הנוגע לבקשה לביטול פסק בורר, עליה הסתמכו הפרסומים המכפישים בתקשורת, "העובדות שהועלו אינן מדויקות, וזאת בלשון המעטה".

יודגש כי החברה עליה מדובר היא חברה פרטית המחזיקה בשותף הכללי בחברת רציו חיפושי נפט, ואינה נסחרת בבורסה.