מחפשים הנחה של עשרות דולרים לכרטיס? טוסו ב-13 לחודש

אם אתם לא מאמינים באמונות תפלות, נסו לקבל הנחה בתאריכים שבהם אנשים לא אוהבים לטוס ■ "אין קאטצ' - ממוצע ההזמנות יורד ומטבע הדברים איתו גם המחיר

בין שטף המבצעים וה"הכול כלול" שמציעות סוכנויות הנסיעות לישראלים הצובאים על דלתותיהן, לזוג אחד כרטיסי טיסה מוזלים מסיבה קצת משונה: אם תסכימו לנסוע ב-13 בחודש - תקבלו הנחה של 50 דולרים לכרטיס. נשמע נחמד, הם אמרו לסוכנת, אבל מה הקאטצ'? "אין קאטצ'", היא השיבה, "אנשים פשוט לא אוהבים לטוס ב-13 בחודש".

סקר לא מחייב בין חברים הניב ממצאים דומים: מתברר כי אין זו הפעם הראשונה שטיסה המתקיימת במועד שלפי האמונה הנוצרית מזוהה עם מזל רע מוצעת במחיר מוזל. האם מדובר בתופעה רווחת שמזמינה הנחות ומבצעים?

ב-KLM, חברת התעופה שמטיסה את בני-הזוג, הכחישו כי קיימת הנחה כזו. גם באל-על, בבריטיש איירווייס ובדלתא טענו כי לא רק שאין הנחות כאלה - אלא גם שלא ידוע להם על ירידה במספר הנוסעים בכפוף לתאריכים בעלי משמעות סמלית.

לעומתם, יהודה זפרני, המשנה למנכ"ל אופיר טורס, מציין אמנם כי "אין נוהג מצד חברות התעופה להוריד מחירים בתאריכים ספציפיים, אך בהחלט ניתן להבחין בירידות בביקוש ב-13 בכל חודש וב-6.6 (תאריך המזוהה בנצרות עם השטן, ח' ש'). ללא ספק בתאריכים הללו ממוצע ההזמנות יורד".

בלופטהנזה נתנו לנו תשובה מעניינת. גם שם, כמובן, מכחישים כל קשר למדיניות מכוונת, אבל מסבירים כי באופן טבעי "המחירים נקבעים על-ידי מערכת של היצע וביקוש, וגם אם אין שום קשר לתאריכים ספציפיים - יש קורלציה ישירה בין המחיר לתקופת החגים, לימים מסוימים בשבוע, וכמובן לאירועים מסוימים, כנסים וכדומה".

המלצה שלנו: אם אתם לא מאמינים באמונות תפלות, נסו לקבל הנחה בתאריכים הבעייתיים. גם אם אף חברה לא מודה בכך רשמית - ירידה בביקוש סופה שתגרום הורדת מחירים. טיסה נעימה.