כשהאוויר החם יוצא מהבועה: נפילות חדות במניות הנפט והגז

ה"כוכבות" של ימי המסחר האחרונים נוחתות למציאות ■ שמיר השקעות עולה "רק" אחוזים בודדים על אף חתימה על הסכם לרכישת זכויות ב"שרית" ■ רציו כבר נפלה כ-25% מהשיא

האם ה"הייפ" סביב מניות הנפט והגז מתחיל להתפוגג? עיון בטבלאות המסחר הבוקר (ד') מגלה נפילות חדות בערכיהן של כמה מה"כוכבות" של ימי המסחר האחרונים.

ניקח את ספן לדוגמה. השלד הבורסאי שבשליטת אהרון כהן (מבעלי פאי פיננסים) זינק בימי המסחר האחרונים במאות אחוזים. בתחילה, שמועות על כניסה אפשרית לתחום הגז והנפט התחילו להרתיח את דמם של המשקיעים ואז דיווחה החברה כי היא רוכשת 10% מהזכויות ברישיון "שרית" באקט שאישר סופית את השמועה המוקדמת.

גם מקומה של איזי אנרגיה לא נפקד. חברת הדלקים, הפועלת בארה"ב, זינקה אתמול ב-145% ברקע שמועות שגם היא עתידה להיכנס לתחום. לאחר נעילת המסחר, חשף "גלובס" כי החברה מנהלת משא ומתן עם שותפות "רציו" לרכישת 10% מהזכויות ברישיון "גל" הגובל בקידוח "לוויתן".

עוד סימן לרגיעה אפשרית ניתן למצוא במסחר במניית שמיר השקעות , אשר מנייתה עולה "רק" באחוזים בודדים היום למרות שדיווחה כי שותפות "יולי חיפושי נפט" שבשליטתה חתמה על הסכם עם לפידות חלץ לרכישת 10% מהזכויות ברישיון "שרית".

גם שותפויות נפט וגז נוספות, שלא היו מעורבות בחדשות מרכזיות בשוק בימים האחרונים, רושמות היום ירידות שערים בערכיהן. נציין לדוגמה את מודיעין ואת רציו (שנפלה בימי המסחר האחרונים בכ-25%).