הקשר יפה ויגודסקי-דן מרגלית

האם מנכ"לית החינוכית מתעקשת להמשיך את הקשר עם מגיש "ערב חדש" גם למען עצמה?

מדוע חשוב לברר את הקשר בין מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית לבין מגיש "ערב חדש"? היום (ד') פירסם עיתון "הארץ" ידיעה שבאינטרנט ניתנה לה הכותרת: "האם החינוכית 'תפרה' מכרז עבור דן מרגלית?"

לפני שנדון בכך, מספר עובדות בסיסיות: 3 תוכניות "ערב חדש" ששודרו לפני כשבוע קיבלו 1.4% בממוצע. הטלוויזיה החינוכית טוענת בתגובה כי תוכניות איכותיות אינן נמדדות ברייטינג.

זה כמובן, נכון. אבל החינוכית מתקשה להסביר מה בדיוק, או בערך, כל-כך איכותי בתוכנית שכולה ראיון רגיל לגמרי, בעיקר עם פוליטיקאים.

מכל מקום, אף אחד לא מצפה מהחינוכית לרייטינג כמו בערוצים המסחריים - אבל משלמי המסים רשאים לדרוש שלתוכנית יהיו כמה צופים, לא?

כמה זה עולה לנו?

מה גם שכל תוכנית עולה כסף רב מאוד. אנחנו יודעים שמרגלית משתכר כ-40 אלף שקל לחודש, אבל בנוסף אליו יש עוד 3 עיתונאים, המגישים לצידו, שגם הם לא עובדים בחינם.

וזה לא הכול - יש גם במאים, מפיקים, עורכים, צלמים, תחקירנים, אדמיניסטרציה - בחישוב מקל זה נגיע בקלות ללא פחות מ-300 אלף לחודש, כלומר כ-19 אלף שקל לתוכנית אחת - מחיר אסטרונומי לתוכנית עם כל-כך מעט צופים.

ויגודסקי והקופה הציבורית

יצויין כי תוכנית דומה של מרגלית הורדה לאחרונה בערוץ 10, בגלל אותה סיבה של מספר צופים נמוך במיוחד. ערוץ 10, כידוע, נמצא בבעלות פרטית. אולם הטלוויזיה החינוכית חיה מהקופה הציבורית, ואולי גם משום כך נוהגת המנכל"ית, יפה ויגודסקי, אחרת ממנכ"ל ערוץ 10.

במקום לנסות מגיש אחר, שאולי יביא יותר צופים, מילטה ויגודסקי את מרגלית פעמיים מלגשת למכרז. "באחרונה ביקשה החינוכית להאריך בשלישית את החוזה (של מרגלית) ללא הליך נדרש (ללא מכרז - מ.ג.), ונענתה בשלילה" ("הארץ", היום).

"מכרז מרגלית"

לפני שבוע כפה האוצר על ויגודסקי להוריד את מרגלית מהמסך, עד שייערך מכרז תקין. היום דורש האוצר מהחינוכית לא לקיים את המכרז עד לקבלת "הבהרות" לגבי תנאי המכרז, הנראים כתפורים לפי מידותיו של מרגלית - ורק שלו.

מעולם לא היו תנאים כאלה במכרז על תוכנית כה פשוטה להגשה. יותר מכך: לפי המכרז יש להדיח מיד את המגישים האחרים של "ערב חדש", כי אף אחד מהם אינו עומד בתנאים הנדרשים במכרז הנוכחי, הראוי לכינוי "מכרז מרגלית".

האם יש עוד דמויי מרגלית בחינוכית?

למה? למה היא מתעקשת להמשיך עם מרגלית - במקום לנסות מגיש חדש, שאולי, בניגוד למרגלית, יביא צופים? או שמא ויגודסקי עושה זאת גם למען עצמה, שכן מרגלית, לפי הודאתו, משמש מליץ יושר של החינוכית אצל הפוליטיקאים ידידיו ובאי ביתו?

האם זה נכון גם לגבי מגישים אחרים בחינוכית, הזוכים לשכר גבוה תמורת צופים מועטים מאד? כאמור, מדובר כאן בכסף של כולנו, ולכן אנחנו זכאים לשאול את השאלות ולקבל תשובות ברורות.