רווחי הבנקים מכרטיסי אשראי עלו ב-2.8% ל-362 מיליון שקל

הכנסות הבנקים מכרטיסי אשראי עמדו על כ-2 מיליארד שקל - עלייה של 4.7% ■ במחצית השנה עמד היקף השימוש (ללא משיכת מזומנים) על 87 מיליארד שקל, עלייה של 11%

חברות כרטיסי האשראי ממשיכות להיות פרות המזומנים של הבנקים. הרווח שרשמו הבנקים במחצית הראשונה של 2010 מפעילותם בכרטיסי אשראי עמד על 362 מיליון שקל - עלייה של 2.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות הבנקים מכרטיסי אשראי עמדו על כ-2 מיליארד שקל - עלייה של 4.7%.

העלייה ברווחי הבנקים נובעת בעיקר מהעלייה בשימוש בכרטיסי אשראי. במחצית השנה עמד היקף השימוש (ללא משיכת מזומנים) על 87 מיליארד שקל, עלייה של 11% בהשוואה למחצית המקבילה. בישראל 5.47 מיליון כרטיסי אשראי פעילים, ממוצע של 2.1 כרטיסי אשראי לקוח.

הפועלים מוביל

רווחי הבנקים מפעילות האשראי כוללים את רווחי חברות כרטיסי האשראי שבבעלותם, לצד הכנסות הבנק מעמלות שמשלמות לו חברת כרטיסי האשראי בתמורה לשירותים שהוא נותן לה. עמלות אלו הן מרכיב מהותי בהוצאות החברות. כך למשל ישראכרט משלמת לבנקים העובדים עמה עמלות המגיעות ל-31% מהכנסותיה מכרטיסי אשראי.

חברות כרטיסי האשראי הן ישראכרט שבבעלות בנק הפועלים (98.2%), כאל בבעלות דיסקונט (71.2%) והבינלאומי (28.8%) ולאומי קארד שבבעלות לאומי (80%) ועזריאלי (20%). מזרחי טפחות מחזיק ב-1.8% מישראכרט וקיימת לו אופציה לרכוש 10% מכאל.

הרווח הגבוה ביותר נרשם בבנק הפועלים - 119 מיליון שקל. להפועלים גם ההכנסות הגבוהות ביותר מפעילות כרטיסי האשראי - 764 מיליון שקל במחצית. ישראכרט, בניהולו של דב קוטלר, היא החברה הגדולה ביותר והיקף השימוש בכרטיסיה הגיע במחצית ל-43 מיליארד שקל.

במקום השני נמצא בנק דיסקונט שנהנה מהרווחיות יוצאת הדופן של כאל. למרות שנה רצופת שערוריות מכשלי סליקה באינטרנט, דרך קנסות מחברות האשראי הבינלאומיות ועד החלפה של כמעט כל ההנהלה, הדחת מנכ"ל חברה-בת והתפטרות מנכ"ל מכהן, ממשיכה כאל להיות החברה הרווחית ביותר. לאור זאת עמדו רווחי דיסקונט מכרטיסי אשראי על 87 מיליון שקל, כאשר ההכנסות הגיעו ל-591 מיליון שקל.

לאומי , הבנק הגדול ביותר, נמצא רק במקום השלישי עם רווח בסך 82 מיליון שקל - עלייה של 14%. הכנסות לאומי עמדו על 490 מיליון שקל בהשוואה ל-458 מיליון שקל אשתקד. עם זאת, לאומי מצמצמם את הפער כאשר לאומי קארד, בניהולו של דני כהן, מבססת את מעמדה בחברה השנייה בגודלה במחזור העסקאות.

22
 22