לראשונה: מנועי החיפוש של מיקרוסופט עקפו את זה של יאהו

מנועי החיפוש בינג, MSN ו-Windows Live החזיקו בנתח של 13.9% משוק החיפוש המקוון בארה"ב באוגוסט ■ יאהו, לעומת זאת, החזיקה נתח שוק של 13.1%

מנוע החיפוש בינג, יחד עם מנועי חיפוש נוספים של מיקרוסופט, הדיחו את יאהו מהמקום השני בדירוג הפופולריות של מנועי החיפוש בקרב גולשי האינטרנט בארה"ב בחודש אוגוסט, כך על-פי נתונים שפרסמה חברת נילסן. מנועי החיפוש בינג, MSN ו-Windows Live החזיקו בנתח של 13.9% משוק החיפוש המקוון בארה"ב באוגוסט, עלייה של 0.25% מחודש יולי.

יאהו, לעומת זאת, החזיקה נתח שוק של 13.1%, לאחר שאיבדה נתח של 1.5% לעומת יולי. גוגל המשיכה להיות החברה הדומיננטית בשוק החיפוש המקוון, עם נתח של 65.1% באוגוסט.

באוגוסט 2009 החזיקה מיקרוסופט בנתח של 10.7% משוק החיפוש המקוון, ואילו יאהו החזיקה בנתח של 16% ממנו. בנתח השוק של גוגל לא נרשם כל שינוי לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

עוד ציינו בחברת המחקר נילסן כי מנוע החיפוש Ask.com החזיק באוגוסט ב-2.1% משוק החיפוש המקוון ואילו מנוע החיפוש של AOL החזיק ב-2.1%.

יאהו ומיקרוסופט חתמו על הסכם שיתוף פעולה בתחום החיפוש והפרסום המקוון לפני כשנה במטרה להיאבק בשליטה המוחלטת כמעט של גוגל בשוק זה.

במסגרת ההסכם תספק מיקרוסופט ליאהו שירותי חיפוש מקוון באתריה ואילו יאהו תטפל במכירות הפרסום באתרים. בחודש שעבר החל מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג, לפעול באתריה של יאהו בארה"ב ובקנדה, כשהוא עתיד להיטמע גם בשאר אתריה של החברה ברחבי העולם.