על כוונת חיזבאללה: אשכנזי ודגן כנקמה לחיסול מורנייה

אחרי שחיזבאללה האשים את ישראל בחיסול עימאד מורנייה, מאיים הארגון לפגוע בבכירים ישראלים שלדעת הארגון אחראים לחיסול ■ את הרשימה פרסמו על גבי קלפי משחק

שנתיים וחצי חלפו מאז חוסל בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה בדמשק, ובארגון ממשיכים להבטיח בתגובה קשה על חיסולו. בביירות הפנו כבר ביום החיסול אצבע מאשימה כלפי ישראל, ומאז מאיימים בנקמה קשה על הפעולה.

ואולם, מדיווח המפורסם היום בעיתון היוצא לאור בכווית, עולה כי נקמת החיזבאללה מתוכננת להיות קשה יותר ממה שרבים מאיתנו מצפים. בכירים בארגון הרכיבו "בנק מטרות" ישראליות, ובהן בכירים בממשלת ישראל ובשירותי הביטחון - כך על פי דיווח בעיתון "א-ראי אל-עאם".

תמונות הבכירים הישראלים "הודבקו" על קלפי משחק, ממש כפי שעשתה ארצות הברית ב"רשימת החיסול" שהרכיבה ערב יציאתה למלחמה בעירק. בראש הרשימה, על גבי קלף ה"אס", מתנוססת תמונתו של ראש המוסד מאיר דגן- האחראי הישיר, על פי גורמים בחיזבאללה, לחיסולו של מורנייה. בכירים בארגון טענו היום כי גם לאחר שדגן יסיים את תפקידו, הוא יהיה על הכוונת של חיזבאללה.

"הוצאות האבטחה לא יעזרו לישראל"

מספר שתיים ב"רשימת החיסול" של הארגון הוא הרמטכ"ל גבי אשכנזי, שכיהן בתפקיד גם בתקופת חיסולו של מורנייה. מייד אחריו: במקום השלישי - ראש אמ"ן האלוף עמוס ידלין; רביעי - ראש ממשלת ישראל בתקופת החיסול, אהוד אולמרט; חמישי - הרמטכ"ל לשעבר האלוף (מיל') דן חלוץ; ולאחר מכן, על פי הדיווח, מופיעים שני קלפים נוספים, ועליהם סימן שאלה.

"ברשימה מופיעים גם בכירים ישראלים שלא היו רק מעורבים בפועל בחיסול, כי אם גם בעקיפין", אמרו גורמים בחיזבאללה לעיתון הכוויתי. "מדובר באלו שלקחו חלק גם בתכנון פעולות נגד חיזבאללה. הארגון ממשיך לעקוב אחר הבכירים שנטלו חלק ותכננו את החיסול".

בהמשך, פירטו בכירים בארגון את הסיבות להופעתו של כל בכיר ישראלי ברשימת החיסול. "אשכנזי העניק את הסיוע הלוגיסטי והמלחמתי למבצע", הם אמרו. "בליל החיסול נרשמה פעילות של חיל האוויר הישראלי וגם של חיל הים - והכל נעשה בתיאום בין צה"ל למוסד". "המיליונים שמשקיעה ישראל בהוצאות האבטחה של הבכירים לא יעזרו לה", הבטיחו הגורמים בארגון. "דבר לא יעמוד בפני כוונת ההתנגדות להגיב".