בלעדי: הורידו את המסמך המלא שמסעיר את רציו

ציטוטים מהשיחה בין יגאל לנדאו לבין עו"ד אורי קידר, המייצג את חברת גלובוס שבבעלות שלומי שוקרון, מתוך הפרוטוקולים שבכתב הבקשה של גלובוס לבטל את הבוררות בינה לבין רציו

ציטוטים מהשיחה בין יגאל לנדאו וליגד רוטלוי לבין עו"ד אורי קידר, המייצג את חברת גלובוס שבבעלות שלומי שוקרון, מתוך הפרוטוקולים שבכתב הבקשה של גלובוס לבטל את הסכם הבוררות עם רציו ולהעביר את הבורר מתפקידו.

להורדת הבקשה המלאה לביטול הסכם הבוררות בקובץ PDF - לחצו כאן

‏יגאל לנדאו: "...אהרון (אביטן) אמר לי בוא ניכנס, אני רוצה שתעשה פגישה עם מישהו, לא אמר לי מי, נכנסו לג'יפים הגדולים שמה ונסענו לשדרות רוקח, ומשם הגיעו שיירה של ג'יפים, לא רוצה להפוך את זה דרמטי מדי, ויצא משם מאיר אברג'יל. לא הכרתי אותו, אמרו לי זה מאיר אברג'יל, את השם אני הכרתי. הוא שאל אותי מה הוא רוצה, אם אני רוצה שהוא יפתור לי את הבעיה, אמרתי לו אני מבקש שלא תפתור לי שום בעיה, אני עובד עם אהרון, ואת אהרון אני מכיר, ועל אהרון אני סומך, אני לא מבקש, והפגישה הסתיימה. אהרון אמר, הוא אומר תשאיר דברים כאלה לטיפול שלי, תדע לי שיצטרכו שם מכובד בשביל להזיז את הסכסוך הזה מהרחוב...".

‏עו"ד קידר: "וחשבת מה יקרה אם למשל אהרון אביטן יעשה עבודה טובה מדי, ומישהו יפגע, למשל, בשלומי או בילדים שלו?"‏‏

יגאל לנדאו: "אני פניתי לאהרון אביטן כחברת שמירה לגיטימית, מומלצת, בעלת רישיון, וסמכתי עליו שיעשה מה שצריך כמו עם וזאנה, להנמיך את הלהבות ולפתור בעיות בדרכי שלום".

עו"ד קידר: "בוא רגע נוריד שנייה את המסכות, אתה ידעת בדיוק מה אתה עושה רק אתה אומר לנו שחשבת שאין לך ברירה, כי מה לעשות, כשאתה עומד על פי התהום, אתה יודע, לא בטוח שאתה הכי סומך על השוטר שיציל אותך מהתהום... למה אתה אומר לנו שהלכת לאהרון אביטן כאל חברת שמירה, הרי לא הלכת לחברת שמירה אחרת, הלכת אליו כי היה לו קשרים, היה לו קשרים בעולם התחתון, זה הסיבה שהלכת אליו, כי את האיומים שקיבלת, לשיטתך, קיבלת משם. נכון?"

יגאל לנדאו: "נכון".

‏עו"ד קידר: "יגאל, תקשיב לשאלה, תקשיב לשאלה, השאלה היא כזאת, כשאתה עוד לפני שהדבר נגמר, אוקיי? כשאתה התחלת להגיב בהתאם להצדקה שאתה מתאר חשבת או לא חשבת שיכול להיות שמישהו ייפגע? אני אסביר לך למה אני שואל אותך, כי אם מישהו חלילה היה נפגע, אז אדם במעמדך היה נפגע בזה באופן מאוד מאוד מאוד קשה מבחינת המעמד שלך".

יגאל לנדאו: "אתה יודע, אני רב-סרן בצה"ל, ויש אמרה שעכשיו קיבלה משנה תוקף ממבצע 'עופר יצוקה', שעדיף לשבת במקום מאשר לשכב... אני אומר את זה אפרופו הצבא. איימו עליי, איימו על ילדיי, פעלתי בדרך הנכונה ביותר שנראתה לי באותו רגע, על מנת לסיים את מעגל, לסיים את האיומים האלה כלפיי. זה לא יכול להיות חד-צדדי".

עו"ד קידר: "אתה יודע מי זה אהרון אביטן?‏‏"

ליגד רוטלוי: "כן".‏‏

עו"ד קידר: "או.קיי. בן אדם, הבן האדם הזה, אהרון אביטן, נמצא על הפיירול של רציו. נכון?"

ליגד רוטלוי: "אני לא יכול להגיד שהוא על הפיירול של רציו. אני יודע שהיה - שהשתמשנו בשירותים שלו כשבאחד הקידוחים היו לנו צינורות שהיה צריך לשמור עליהם".

עו"ד קידר: "הוא חברת שמירה?"

ליגד רוטלוי: "כן".

עו"ד קידר: "וחוץ מזה יש לו התמחות ייחודית בפתרון בעיות, או שהוא רק שומר על צינורות?"

ליגד רוטלוי: "עבורנו הוא עשה עבודת שמירה".

עו"ד קידר: "ואותו אהרון אביטן קישר אתכם למאיר אברג'יל או שאתה לא יודע?"‏

ליגד רוטלוי: "אני חושב שכן".

עו"ד קידר: "שאלתי אותך, האם אהרון אביטן פותר בעיות מיוחדות עבור רציו, או שהוא רק שומר על צינורות... אמרת לי, שומר".

ליגד רוטלוי: "כן".

עו"ד קידר: "אז הנה אנחנו רואים שהוא עשה משהו שהוא מעבר לכל ה-‏DUTY‏ שלו, רגיל של שמירת צינורות. למה לא אמרת לי שזה הוא גם עושה?"

ליגד רוטלוי: "הוא ניסה, כנראה. הוא ניסה לעזור. אבל אתה שואל אם הוא עובד, אם הוא על הפיירול. אני יודע שעל זה הוא גם לא קיבל - לא קיבל שכר".

‏עו"ד קידר: "כשנודע לך על הפגישה אצל מאיר אברג'יל, אמרת ליגאל, מה אתה עושה? איך לקחת אותו מול מאיר אברג'יל? איך הגענו לשם? או שאמרת: וואלה, יגאל, יישר כוח. תפתור את הבעיה".‏

ליגד רוטלוי: "בחדר הזה צריך להגיד, שאז אני שאלתי קודם כל מי זה מאיר אברג'יל. אני אולי זה מראה על בוררות אבל אני אומר לך, שעד אותו יום ראשון לא ידעתי מי זה. להגיד לך שחשבתי -"

עו"ד קידר: "לא, לא, אל תיכנס, לפני שאתה ממשיך זה נורא מעניין אותי, וכשאמרת מי זה מאיר אברג'יל, התשובה שקיבלת היתה?"‏

ליגד רוטלוי: "שזה קודם קיבלתי מבט של אחד שלא בעניינים. אחרי זה נתנו לי... והוא הוצג כמישהו שיש לו מה, שאני קורא לזה, העולם המקביל. יש לו את הדרכים שלו לפתור סכסוכים".‏‏

עו"ד קידר: "אין סיכוי, אין סיכוי, כשאתה שאלת את יגאל מי זה מאיר אברג'יל, בהנחה שזה אכן מה שקרה, הוא אמר לך זה בן אדם שיש לו דרכים משלו לפתור סכסוכים. אני בטוח שזה לא מה שהוא אמר לך".‏‏

ליגד רוטלוי: "אני לא אמרתי. אני אמרתי שהוא תיאר לי... בעיתונות".‏

עו"ד קידר: "אה, או.קיי. מה הוא תיאר לך שכתוב בעיתונות?"‏

ליגד רוטלוי: "כלום. המסקנה שלי מכל מה ששמעתי סיפורים, שהוא יש לו את הדרכים שלו לפתור סכסוכים בדרכים אחרות".

עו"ד קידר: "מה יגאל אמר לך?"‏

ליגד רוטל ויגאל לנדאו: "אני לא זוכר".‏

עו"ד קידר: "אתה לא זוכר? אתה זוכר מה היה הטריגר שגרם לך להבין, שיש פה מישהו שיש לו דרכים אלטרנטיביות לפתור סכסוכים? אתה אומר, הוא אמר, מה שיש עליו בעיתונים. אתה יודע, בעיתונים יכול להיות הרבה דברים". ‏‏

ליגד רוטלוי: "נכון".‏

עו"ד קידר: "מה הוא בחר?‏"

ליגד רוטלוי: "איזה מילות, מילות של עולם הפשע. משהו שנתן לי להבין. זו היתה המסקנה שלי".‏

להורדת הבקשה המלאה לביטול הסכם הבוררות בקובץ PDF - לחצו כאן

פרשת רציו: סחיטה, עולם תחתון, מניה בכותרות

"עניינה של בקשה זו בבוררות שנולדה בחטא ובמעשה סחיטה, תוך שימוש מטיל אימה בקברניטי עולם הפשע בישראל. אנשים נורמטיביים, הנמנים על 'השמנה והסלתה' של שוק ההון הישראלי, החליטו לנסות וליישב מחלוקת משפטית באמצעות ראשי אירגוני פשיעה".

בלשון זו, שכאילו נלקחה מתסריט של סרט פשע הוליוודי, נפתחה בקשתה של חברת גלובוס אינטרנשיונל מבית המשפט המחוזי בתל-אביב כי יבטל את הסכם הבוררות שנערך בינה לבין חברת רציו חיפושי נפט, על-ידי הבורר, עו"ד אסף ברם.

לטענת גלובוס, שבבעלות שלומי שוקרון, בינה ובין רציו, שמנוהלת על-ידי אנשי העסקים יגאל לנדאו וליגד רוטלוי, התגלע סכסוך כספי, לאחר שרציו הפרה הסכם שנכרת בין החברות. בבקשה נטען כי לאחר כמה ניסיונות של גלובוס ליישב את המחלוקת, "בחרה הנהלת רציו, ובראשה לנדאו ורוטלוי, להשתמש בכלים שמקומם במדורי הפלילים" כדי ליישב את הסכסוך.

"רציו שכרה את 'שירותיו הטובים' של מר מאיר אברג'יל, הידוע כראש ארגון פשע אלים ומסוכן", כתבה גלובוס לבית המשפט.

"ערב אחד", ממשיכה וטוענת גלובוס, "נכנס למשרדי החברה במפתיע עבריין מוכר ושליחו של אברג'יל (הכוונה לשלום דומרני. ח.מ.), ש'זימן' את מנהלי גלובוס ל'פגישה' בביתו של אברג'יל. במהלך אותה פגישה, שבה 'ייצג' מר אברג'יל את רציו והנהלתה, הוחלט על-ידו כי המחלוקת תיושב באמצעות בורר.

"זמן מה לאחר מכן, החליט אברג'יל על מינויו של עו"ד אסף ברם, עו"ד מתחום שוק ההון שמשרדו עוסק גם בתחום הפלילים".

בהמשך הבקשה מסבירה גלובוס כי הסכם הבוררות שערך עו"ד ברם נערך תחת צלו הכבד והמאיים של אברג'יל, ותנאיו הוכתבו על-ידי רציו. "וכך נכפתה גלובוס להסכים כי בתום הבוררות והסדר זכויותיה, היא תמכור את אחזקתה ברציו בהיקף של 15% ממניות רציו, לפי הערכת שווי של מעריך חיצוני".

מאימת בכירי עולם הפשע, טוענת גלובוס, נאלצו מנהליה לחתום על הסכם בוררות שפגע בזכויותיה. במהלך הבוררות, טוענת גלובוס, "אף התברר כי הבורר, עו"ד ברם, פועל, מטבען של הנסיבות, בניגוד לכללי הצדק הטבעי ובאופן מוטה".

"מדובר בהסכם שנולד בעולם התחתון ובעולם הפשע, ויצירתו היא תוצאה של לחצים ואיומים - סמויים וגלויים. רציו באמצעות מנהליה, תימרנה את מנהלי גלובוס ללב המאפליה", מסכמת גלובוס את בקשתה.