ח"כ גפני: "אם בג"ץ לא ירסן את עצמו - נפסיק לשלם מסים"

דברי יו"ר ועדת הכספים ב"רדיו קול חי" הגיעו בעקבות פסיקת בג"ץ לגבי אי-תקצוב ביה"ס החדש בעמנואל ע"י המדינה ■ "בג"ץ מתנהג כמו הצאר הרוסי - גרוע שבעתיים מאשר בימי אהרון ברק"

"אנחנו ננצח, כי אנו נמצאים פה כבר ממעמד הר סיני. הם נמצאים פה רק עכשיו. בית המשפט פוסק כל הזמן, ללא הרף, נגדנו. אם לא ירסן את עצמו ואם הוא חושב שהוא באמת יכול לעשות מה שהוא רוצה ולהתנהג כמו תגרן מהשוק, אתה יודע מה אני אעשה? אז אני אגיד לך - אנחנו נפסיק לשלם מסים".

את הדברים האלה אמר אתמול (ד') יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בראיון ל"רדיו קול חי". דברי גפני הגיעו בעקבות החלטת בג"ץ שלשום (ג'), שאישרה את החלטת משרד החינוך. המשרד החליט בסוף החודש שעבר כי יאשר הקמת מוסד פטור לתלמידות המגמה החסידית מבית-הספר "בית יעקב" בעמנואל, שלא יתוקצב כלל על-ידי המדינה, וייאסר לקיים בו אפליה מכל סוג שהוא בין בנות אשכנזיות לספרדיות.

"אם חשבנו שבית המשפט בראשות אהרן ברק היה הכי גרוע, מסתבר כי בית המשפט הנוכחי גרוע שבעתיים. כמו בהיסטוריה, אצל הצאר הרוסי שהיה מחליט מה שהוא רוצה, פוגע במי שהוא רוצה, לא חייב למסור דין וחשבון לאף אחד. אין לו דיאלוג עם אף אחד, ככה הם מתנהגים", אמר עוד גפני.

הבוקר (ה') פורסם בגלי צה"ל כי הורי התלמידות מעמנואל ביקשו את עזרת הציבור בתרומות: "לנוכח המשך רדיפת החינוך הטהור והעוול הגדול הרובץ על ההורים, בפרט לאחר שהשופט החליט לאסור על המועצה המקומית לסייע בכל דרך שהיא לבית-הספר החסידי בעמנואל, ועד ההורים פונה בבקשה נרגשת לנדיבי העם, עקב העוול הגדול שנפל על כתפי ההורים, לעזור ככל יכולתו", כתבו.

ההורים הקימו קרן תרומות על מנת לגייס כספים למוסד החינוכי החדש, שהוקם ללא מימון המדינה במסגרת ההסדר עם משרד החינוך.