עדי אייל יקנה את פעילות הייעוץ של פועלים סהר ב-3.2 מ' ש'

שני האנליסטים הבכירים יעזבו את תפקידם ■ וואן 1 תבצע את העסקה באמצעות חברת הבת אנטרופי, המספקת שירותי ייעוץ בתחום ניהול סיכונים

פעילות מתן חוות הדעת של פועלים סהר צפויה להימכר לוואן 1 שבשליטת מחשוב ישיר של עדי אייל - כך נודע ל"גלובס". עוד נודע, כי בשל זהות הרוכשת - וואן 1 תבצע את העסקה באמצעות חברת הבת אנטרופי, המספקת שירותי ייעוץ בתחום ניהול סיכונים - שני האנליסטים המרכזיים של פעילות זו- מנהלת המחקר פרי שחר והאנליסט הבכיר איתי מקמל, יעזבו את פועלים סהר. בכוונת שחר ומקמל להקים פעילות עצמאית.

מקמל אישר את הדברים. הרקע לעזיבתם הוא בכך שגם אנטרופי (בה מחזיקה וואן 1 75%), בדומה לפועלים סהר, עלולה להימצא בניגוד עניינים.

מבין שלל המתמודדים על פעילות מתן חוות הדעת, כאמור וואן 1 היא שהגיעה הבוקר לישרות האחרונה במכרז. גורמים המקורבים לעסקה העריכו כי היא תשלם עבור הפעילות סכום של 2 מיליון שקל וכן 100 אלף שקל נוספים לכל חודש, למשך 12 חודשים, כך שמחיר העסקה יגיע ל-3.2 מיליון שקל בסך הכל. התשלומים החודשיים ניתנים בגין שירותי תפעול שתמשיך פועלים סהר להעניק לבעלים החדש.

פועלים סהר הינה חברה בת של בנק הפועלים , והיא עוסקת בין היתר בשירותי ברוקראז', אנליזה למניות ושירותי תפעול לגופים המוסדיים. ואולם, הפעילות העיקרית שלה, היא מתן המלצות לגופים מוסדיים כיצד להצביע באסיפות בעלי מניות.

פועלים סהר היא הגוף המשמעותי היחיד מסוגו בשוק, והמוסדיים מאמצים את המלצותיה כמעט אוטומטית. ההכנסות השנתיות של פעילות מתן חוות הדעת שלה עומדות על 3.7 מיליון שקל בלבד, והרווח הנקי מסתכם בכ-2 מיליון שקל.