איפה למדו בוגרי הכלכלה המבוקשים בארה"ב - וכמה זה עולה?

התשובה, אם לשאול מעסיקים, היא אוניברסיטת מישיגן ■ אוני' פנסילבניה דורגה במקום הראשון בשקלול הכללי בסקר ה"וול סטריט ג'ורנל" בקרב האחראים על גיוס בחברות בארה"ב

סקר חדש של ה"וול סטריט ג'ורנל" מגלה שמעסיקים ו"ציידי כשרונות" בארה"ב מסיטים את תשומת הלב שלהם ממוסדות העילית הפרטיים לעבר ה"סטייט יוניברסיטי". מלבד דירוג כללי, דירגו המעסיקים שהשיבו על הסקר את המוסדות גם לפי תחומי ההתמחות השונים.

במקום הראשון דירגו המגייסים את בוגריה של אוניברסיטת פנסילבניה, השייכת לליגת הקיסוס. הקמפוס המרכזי של האוניברסיטה ממוקם בעיר פילדלפיה, מתוך 20 קמפוסים. לאוניברסיטה למעלה מ-160 חוגים ראשיים, כאשר 54% מהסטודנטים שלה הם גברים ו-46% הן נשים. שכר הלימוד לסטודנטים מחוץ למדינת פנסילבניה עומד על 27,114 דולר לשנה.

במקום השני מדורגת אוניברסיטת טקסס A&M. הקמפוס הראשי של האוניברסיטה ממוקם בעיר קולג-סטיישן, שבין יוסטון לאוסטין. שכר הלימוד לסטודנטים מחוץ למדינת טקסס עומד על 22,817 דולר לשנה.

במקום השלישי, אוניברסיטת אילינוי בעיר אורבנה שבמחוז שמפיין, הנמצאת בין שיקגו, אינדיאנפוליס וסנט לואיס. גם במוסד זה 54% מהסטודנטים הם גברים ו-46% נשים. שכר הלימוד לסטודנטים מחוץ למדינת אילינוי עומד על 27,800-32,528 דולר לשנה.

את החמישייה הפותחת סוגרות אוניברסיטת פורדיו שבמדינת אינדיאנה ואוניברסיטת אריזונה.

כאמור, תת הדירוג הוא זה של החוגים הראשיים. במקום הראשון בתחום עסקים/כלכלה מדורגת אוניברסיטת מישיגן שבאן-ארבור, כשהיא נמצאת במקום 6 בדירוג הכללי. שכר הלימוד במוסד זה עומד על 36 אלף דולר לשנה. אם חשקה נפשכם ללמוד דווקא מדעי המחשב, ממליץ הסקר על אוניברסיטת המחקר הפרטית, קרנגי מלון שבפיטסבורג, פנסילבניה. שכר הלימוד - 42,136 דולר לשנה.