לפידות מגיבה: לא התקיימו התנאים למכירת הזכויות ב"שרית"

שותפות חיפושים הנפט והגז מדווחת עפ"י דרישת הרשות לני"ע על ההשלכות מהגבלת משרד התשתיות על רישיונות החיפושים ■ ההסכם - מכירת 20% מרישיון החיפוש

שותפות חיפושי הגז לפידות חלץ שבשליטת יעקב לוקסנבורג מצטרפת לגל הדיווחים של שותפויות החיפושים, כפי שנדרשו ע"י רשות ני"ע לאחר ההודעה הדרמטית של משרד התשתיות שהחליט לעצור עסקאות למכירת רישיונות חיפושי נפט וגז.

לפידות חלץ, נזכיר, התקשרה בהסכם מוקדם יותר החודש למכירת 20% בזכויות ברישיון החיפוש "שרית" ליד אשדוד ליולי עופר ולאיש העסקים משה הרשברג (10% כ"א - י.נ), בכפוף בין השאר לאישור הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות, ולפי הודעת החברה היום התנאים המתלים מן הסתם לא התקיימו במלואם, מה שמעמיד בספק את ההסכם.

כזכור, בניסיון לרסן את החגיגה הספקולטיבית במסחר ביחידות ההשתתפות של שותפויות הגז בבורסה, משרד התשתיות הודיע ביום רביעי שעבר על הקפאת האישורים לעסקאות להעברת זכויות ברישיונות חיפושי נפט וגז שנעשו לאחר ישיבת מועצת הנפט האחרונה, ביוני השנה, עד לגיבוש מדיניות חדשה בנושא. יום למחרת הורתה רשות ניירות ערך לכל החברות והשותפויות המעורבות בעסקאות כאלה לדווח מיידית לבורסה על ההשלכות הצפויות של ההודעה על עסקיהן.

ההחלטה של משרד התשתיות הביאה ליומיים של ירידות חדות ביחידות ההשתתפות של רוב שותפויות החיפושים - בסך הכול איבד השווי המצרפי שלהן קרוב ל-4 מיליארד שקל - כ-20% מהשווי שהוסיף לעצמו בשנה האחרונה. כך, ביום חמישי האחרון הובילו את הירידות בקרב המניות הקטנות מניות ספן עם 51.5%, איזי אנרגיה שירדה 21.4%, הזדמנות ישראלית שאיבדה 17.8%, לפידות חלץ נפלה ב-8.5%, וגלוב 2.2%.