לאחר הנפילות של יום ה' - איזו מניה בת"א זינקה ב-35%?

(עדכון) - ספן המריאה מבלי שהוציאה כל דיווח לבורסה ■ גם רציו, שמיר, גלוב אקספלוריישן וכהן פיתוח חוזרות לקרוץ למשקיעים אחרי הנפילה של יום חמישי האחרון ■ בועה או סוס מנצח?

ביום המסחר הראשון שמאז הנפילה החדה שרשמו מניות סקטור קידוחי הנפט והגז ביום ה' האחרון - מתאוששות מניות השותפויות ורושמות עליות חדות בערכן כשהן מושכות מעלה את מדדי המניות וצובעות את המסכים בירוק.

את הזינוק מובילה מניית ספן , הכוכבת הבלתי מעורערת של שבוע המסחר הקודם שרשמה זינוק של מאות אחוזים ובמידה רבה על פי ההערכות "התניעה" את הרגולטור במשרד התשתיות להתערב בנעשה בסקטור ולעצור את גל הספקולציות. המניה רושמת היום זינוק אדיר בשיעור של עשרות אחוזים וזאת מבלי שפירסמה כל הודעה רשמית למשקיעיה בבורסה של ת"א.

רציו , בולטת גם היא לאחר שחתמה שבוע לא קל בטרם החג על רקע הדיווחים על מעורבות של גורמים בעולם התחתון בהליכי בוררות שהתקיימו בה לכאורה. אליה מצטרפת גם מניית שמיר הרושמת זינוק חד בערכה הבוקר.

נציין עוד את גלוב אקספלוריישן ואת כהן פיתוח , גם הן בסקטור הקידוחים, שרושמות היום עליות בשיעור נאה.

כזכור, ביום ד' האחרון הודיע משרד התשתיות הלאומיות לאחר נעילת המסחר כי הוא אוסר מעתה על ביצוע עסקאות העברת בעלות על זיכיונות בשטחי קידוח - זאת לאור ריבוי הדיווחים בתחום זה, הספקולציות והשמועות שהביאו לתנודתיות רבה וחסרת תקדים במניות הסקטור.