המלצות חמות: 5 מניות שהכפילו רווחים ב-5 שנים ולא זזו במחיר

הכותב מורגן האוסל (Morgan Housel) באתר מוטלי פול מציין 5 חברות: מיקרוסופט, גוגל, וול-מארט, וולפוינט וג'ונסון אנד ג'ונסון שהכפילו רווחים ב-4-6 שנים והמניות כמעט ולא זזו

המשקיע האגדי פיטר לינץ' אמר פעם משהו כמו "הטעות הגדולה ביותר שמשקיע יכול לעשות היא לקנות את החברה הנכונה במחיר הלא נכון, מכיוון שאז החברה ממשיכה להפגין ביצועים חזקים אולם המניה לא זזה ואולי אף יורדת".

והוא כמובן, צדק. מאוד. הכותב מורגן האוסל (Morgan Housel) באתר מוטלי פול מציין במאמר שפרסם 5 חברות שרווחיהן זינקו ואף הכפילו את עצמם ב-4-6 השנים האחרונות, בעוד מחירי המניות כמעט ולא זזו.

1. מיקרוסופט : בשנת 2004 הרווח למניה של מיקרוסופט עמד על 0.75 דולר. בשנה האחרונה הוא זינק ל-2.1 דולר, צמיחה גבוהה של 18.7% בממוצע לשנה. המניה, מנגד, נסחרת במחיר נמוך מזה בו נסחרה בכל שנת 2004.

2. גוגל : מניית ענקית האינטרנט חזרה למחירה מסוף 2006. החברה, מנגד, הכפילה את הכנסותיה בתקופה זו והרווח למניה צמח בממוצע שנתי של 23%, מ-9.94 דולר ל-23.03 דולר.

3. וול-מארט : הרווח למניה של וול מארט כמעט והוכפל, מרמה של 2.03 דולר ב-2004 ל-3.91 דולר בשנה האחרונה. המניה לא זזה.

4. ג'ונסון אנד ג'ונסון : בשנת 2005 חברת J&J הרוויחה 2.74 דולר למניה. בשנה האחרונה עמד הרווח על 4.84 דולר. בנוסף, החברה כמעט והכפילה את הדיבידנד שהיא מחלקת.

5. וולפוינט : וול-פוינט היא אולי הדוגמא הבולטת ביותר בקבוצה הזו. בשנת 2006 החברה הרוויחה 4.82 דולר למניה וב-12 החודשים האחרונים הרווח זינק ל-11.23 דולר למניה. למרות זאת, בתקופה הזו המניה איבדה 28% מערכה.

ולמה זה קורה? 3 סיבות אפשריות: הערך הנוכחי של החברה נמוך מדי, הערך הקודם היה גבוה מדי או שהתחזיות לגבי המשך צמיחת הרווחים הדרדרו בצורה מאוד משמעותית.

לדעת האוסל, המשקיע צריך דווקא לתת את דעתו פחות לתחזיות העתידיות ויותר לשני התנאים הראשונים. בכנס משקיעים שנערך לאחרונה ציין משקיע הערך ויטאלי כצנלסון נקודה מאוד חשובה: לפי מחקרים, הגורם המשפיע ביותר על תשואה עתידית הוא המחיר ההתחלתי, כלומר מחיר הכניסה לנכס.

אם משקיע נכנס בזמן הנכון, כלומר במחיר נמוך יחסית, התשואה העתידית תהיה גבוהה אפילו אם הרווחים לא טובים והכלכלה חלשה, ולהיפך.

אז מה העתיד טומן בחובו למניות האלה, ואחרות? קשה כמובן לומר אבל המחירים היום נוחים יחסית. מיקרוסופט, למשל, נסחרת במכפיל 8 מבלי להתחשב במזומנים שבקופתה, תשואת הדיבידנד של J&J עומדת על כ-3.5% והוא צומח בכ-12% לשנה (ממוצע ב-30 השנים האחרונות) וענקית הקמעונאות וול מארט נסחרת במכפיל 12 בלבד.