נתניהו: "עלינו להיות מובילים בעולם בהתנתקות מתלות בנפט"

הממשלה דנה בתוכנית הלאומית לפיתוח טכנולוגיות המקטינות את השימוש העולמי בנפט בתחבורה, בסך של כ-2 מיליארד שקל, לעשר שנים

הממשלה דנה הבוקר (א') בתוכנית הלאומית לפיתוח טכנולוגיות המקטינות את השימוש העולמי בנפט בתחבורה, בסך של כ-2 מיליארד שקל, לעשר שנים.

את התוכנית גיבש צוות בין משרדי, בראשות ראש המועצה הלאומית לכלכלה, יוג'ין קנדל. התוכנית תקים קרנות השקעה ייעודיות בשיתוף המגזר הפרטי בישראל ובעולם שיממנו מחקר אקדמי פורץ דרך. כמו כן יינתן מימון לחברות הזנק העוסקות בתחום.

לשם יישום התוכנית, ימונה מנהל תוכנית במשרד ראש הממשלה וכן תוקם ועדת היגוי בין משרדית אשר תפקח על ביצוע התוכנית.

מטרת התוכנית הינה להפחית את התלות הגוברת בעולם בנפט ובמדינות יצרניות הנפט, הגורמת לאי יציבות בכלכלות העולם ופוגעת באיכות הסביבה דרך פליטת מזהמים וגזי חממה.

משרדי הממשלה אשר לקחו חלק בגיבוש התוכנית הם משרדי התשתיות, תמ"ת, פנים, הגנת הסביבה, המדע, התחבורה ומשרד האוצר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין כי על ישראל להיות מוביל עולמי בתחום. "אנחנו מדינה קטנה שסובלת מהתלות העולמית בנפט יותר מכל מדינה אחרת. אנחנו מדינה קטנה אולי במידות שלה - אבל אנחנו מדינה גדולה במדע, במחקר, במוחות, ולכן הכוונה היא לרתום כוחות חזקים, מחקריים ומדעיים, טכנולוגיים, ולקשור אליהם גופים אחרים כדי שישראל תהייה הגוף המוביל, הקטליזטור לפעולה מחקרית".

"אני רואה בזה יעד לאומי ואסטרטגי, כי ההתמכרות לנפט מביאה לתלות של העולם המערבי במדינות הנפט ופוגעת במעמדה ובביטחונה של מדינת ישראל. וכמובן זה גם גורם לפגיעה משמעותית בסביבה. "