נסרדישי: "מצא היה המינוי הראוי ביותר למנהל רשות המסים"

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, הוזמן כעד תביעה במשפטו של ג'קי מצא - אך עדותו דווקא סייעה לנאשמים: "מעולם לא ידעתי על מעורבותם של קובי בן-גור ויורם קארשי במינויים ברשות"

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, מגבה את ההחלטה למנות את ג'קי מצא למנהל רשות המסים. נסרדישי, שהעיד הבוקר (א') במשפט פרשת רשות המסים, המתנהל בבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, אמר בחקירתו הנגדית כי "מצא הוא המינוי הראוי ביותר שיכול היה להיות למנהל רשות המסים".

נסרדישי ציין עוד כי מעולם לא פגש את קובי בן-גור ויורם קארשי, וכי לא ידע על מעורבותם של השניים במינויים בתוך הרשות.

נסרדישי הובא להעיד כעד תביעה, ואולם בבית המשפט ציינו היום כי עדותו סייעה דווקא לנאשמים.

בחקירתו הנגדית בפני עו"ד נבות תל-צור, סנגורו של מצא, סיפר נסרדישי על נסיבות מינויו של יגאל סער לשליח הרשות בארה"ב. לפי כתב האישום, מינויו של סער היה פרי לחץ של קארשי.

"הייתי אצל ג'קי ושוחחנו על המכרז. הוא אמר שיש 10 מועמדים, והמועמד הראוי הוא יגאל סער", סיפר ראש הרשות, ששימש קודם לכן סגנו של מצא. "להמלצה של מנהל הרשות יש משמעות", הוסיף.

"לא ידעתי מכלום"

נסרדישי שימש כנציג רשות המסים בוועדות המכרזים שבחרו את בעלי התפקידים הבכירים ברשות. "תפקידו של נציג המשרד הוא לתמוך במועמד של המנהל", אמר, "אם יש המלצת מנהל, אז צריך ללכת עם זה. צריך שהמנהל יוכל לעבוד אתו".

נסרדישי נשאל אם ידע כי מצא העביר מסר לאחד המועמדים האחרים במכרז, שרצוי שיסיר את מועמדותו במכרז. "אם היו שיחות כאלה, אני לא ידעתי מכלום", השיב.

נסרדישי הצדיק את המדיניות, שלפיה הנהלת הרשות מעניקה תמיכה למועמד אחד מטעמה, והוסיף ואמר כי "מעבר לכל הרכילויות, הרחש בחש והתערבויות, אם הייתי יושב באותה ועדה באותו מכרז - סער היה נבחר אצלי שוב לנציג הרשות בארה"ב".

הוא אמר כי אם היה נדרש בעצמו להתמודד במכרז אל מול מועמד אחר שההנהלה תומכת בו, היה מסיר את מועמדותו. "מעולם לא כפיתי את עצמי על מנהל, לא הייתי מתמודד אם אין לי סיכוי לעבוד עם המנהל", אמר נסרדישי.

קבלת תכתיבים

בפרשת רשות המסים מואשמים בכירי הרשות, ובראשם מצא, בשוחד והפרת אמונים, בכך שנכנעו לתכתיביהם של קובי בן-גור ויורם קארשי, שניסו להשפיע על מינויים פנימיים בתוך הרשות.

בן-גור ויורם קארשי, אחיה של מנהלת לשכת ראש הממשלה לשעבר, שולה זקן, מואשמים כי הפעילו קשריהם לטובת בחירתו של מצא למנהל רשות המסים. בתמורה, הם נאשמים כי לאחר מינוי מצא, הם השפיעו עליו בנושא מינויים ברשות וסייעו לקדם גורמים ברשות.

מצא מואשם בקבלת שוחד על כך שקיבל את מינויו בשוחד, וכן בהפרת אמונים ובסיוע לשוחד. בן-גור, המיוצג בידי עו"ד משה ישראל, מואשם במתן שוחד ובסיוע לשוחד; קארשי, המיוצג בידי עו"ד איתן מעוז, מואשם במתן שוחד.

כן מואשמים בתיק עובדי הרשות לשעבר: שמואל בוברוב, לשעבר סמנכ"ל למינהל ומשאבי אנוש ברשות המסים, המיוצג בידי עו"ד רותי ליטבק, מואשם בלקיחת שוחד ובמירמה והפרת אמונים; סער מואשם בלקיחת שוחד, סיוע למתן שוחד ובמירמה והפרת אמונים; גידי בר-זכאי, לשעבר סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים ברשות, המיוצג בידי עו"ד רועי בלכר; ויוסי שטינמץ, לשעבר מנהל תחום ייבוא אישי ורכב במכס, המיוצג בידי עו"ד עו"ד בועז בן-צור - מואשמים בלקיחת שוחד. בכתב אישום נפרד מואשמת זקן בפרשה במירמה והפרת אמונים.