עו"ד חיים שטנגר הגיש תביעת דיבה נגד השופטת טובה סיוון

היקף התביעה: 3 מיליון שקל ■ ‎העילה - מכתב תלונה של השופטת נגד שטנגר להנהלת בתי המשפט, שהועבר לוועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין

שלב חדש במאבק בין עו"ד חיים שטנגר לבין שופטת בית המשפט לענייני משפחה,טובה סיוון: לאחר שהגיש נגדה תלונה לנציב תלונות הציבור על שופטים, ולאחר שפנה בתלונה ליועמ"ש ואף עתר לבג"ץ, ולאחר שהגיש ערעור לנשיאה דורית ביניש על החלטתה של סיוון שלא לפסול את עצמה מניהול הליך שבו הוא מייצג - פנה בשבוע שעבר עו"ד שטנגר לבית המשפט המחוזי בירושלים בתביעת לשון הרע נגד השופטת סיוון והנהלת בתי המשפט בסך 3 מיליון שקל.

העילה לתביעה: מכתב שכתבה סיוון למנהל בתי המשפט, השופט משה גל, לפני כ-3 חודשים בעניינו של שטנגר, ובו כתבה כי "כדבר שבשגרה, ובמהלך מספר חודשים, משתלח עורך הדין בחתומה מטה, אישית, בכל כתבי בית דין המוגשים על-ידו בתיק העיזבון המתנהל בפניי".

בנוסף הועבר המכתב ליו"ר ועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין, עו"ד דרור ארד-איילון, כדי לבחון נקיטת הליך משמעתי נגד שטנגר.

לטענת שטנגר, המיוצג בידי עו"ד סן פרחי, בדברי השופטת סיוון "אין כל אמת, בשקר יסודם, והשופטת ידעה או היה עליה לדעת כי כל הנטען בהם מהווה לשון הרע, וכי היא פירסמה דברים אלה במטרה לפגוע בתובע, לנקום בו, להזיק לו ולפגוע בפרנסתו ובמשלח-ידו".

לדבריו, בכל כתבי בית הדין שהגיש לשופטת סיוון במסגרת ניהול התיק אין כל השתלחות כלפיה.

בנוסף טוען שטנגר כי בהעברת מכתבה של השופטת לוועדת האתיקה סייעה הנהלת בתי המשפט לפרסם את דברי הדיבה ולהרחיב את מעגל האנשים שנחשפו ללשון הרע.

זה כשנתיים מתנהל בפני סיוון תיק, שבו מייצג שטנגר את עו"ד רן אפק. אפק מונה בשעתו למנהל העיזבון של השופטת המנוחה ורדה בורשטיין, שהלכה לעולמה ב-2007 והותירה אחריה עיזבון בשווי משוער של 40 מיליון שקל. ההליך מתנהל מול עו"ד שמואל קסוטו, שאותו מינתה סיוון עצמה למנהל העיזבון הנוכחי. במסגרת זו טוען שטנגר כי עו"ד קסוטו נמנע מחלוקת מיליוני שקלים מכספי העיזבון למרשיו, שהם יורשיה של בורשטיין.

"בחמת-זעם"

שטנגר מציין בתביעתו כי כשופטת שלום נטען נגד השופטת סיוון שנהגה למנות באופן שיטתי את עו"ד דידי רוטשילד, בעלה של חברתה השופטת חנה רוטשילד, לתפקידי כונס נכסים, וכן נהגה למנות עורכת דין אחרת, שייצגה אותה אישית במספר הליכים, למנהלת עיזבון ולמגשרת בתיקים שניהלה.

לדברי שטנגר, סיוון כתבה את מכתבה מבלי שטרחה לבדוק את כל המסמכים שהגיש, והיא "לא נקטה את מידת הזהירות ששופטת סבירה, נבונה וכשירה היתה נוקטת". לדבריו, סיוון כתבה את מכתבה "בחמת זעמה", בו ביום שבו הגיש את בקשתו שתפסול את עצמה מהתיק, וקודם ששמעה את טיעוני הצדדים בעניין.

הנתבעים טרם הגישו כתב הגנה.

מהנהלת בתי המשפט נמסר: "תגובת הנתבעים תוגש בכתב ההגנה".

עו"ד קסוטו מסר בתגובה על האשמתו בעשיית מעשים פליליים, כי "מדובר בטענה פתטית, חסרת שחר. לדעתי מדובר בהטרדה של מערכת המשפט". (ת"א 16717-09-10).