המכרז למפעיל סלולרי נוסף: חילוקי דעות בוועדת המכרזים

חבר הוועדה חיים גרון, סמנכ"ל הנדסה במשרד התקשורת, שלח בסוף השבוע מכתב לחברי הוועדה ולשר התקשורת ובו הוא מציג עמדה שונה מזו של שאר חברי הוועדה

חילוקי דעות בוועדת המכרזים בעקבות ההחלטה המסתמנת לפרסום המכרז ללא הסדרת נושא הנדידה הפנים ארצית. ל"גלובס" נודע כי חבר הוועדה חיים גרון, סמנכ"ל הנדסה במשרד התקשורת, שלח בסוף השבוע מכתב לחברי הוועדה ולשר התקשורת ובו הוא מציג עמדה שונה מזו של שאר חברי הוועדה.

כפי שפורסם ב"גלובס", שר התקשורת משה כחלון החליט להוציא את המכרז למרות חילוקי הדעות בוועדה, ולכן החליט גרון לשלוח את עמדת המיעוט שלו כבר עכשיו. ועדת המכרזים מתכוונת לפרסם את המכרז כך שהצעות המתמודדים יוגשו רק אחרי 31 בדצמבר, אז אמור לעבור חוק התקציב, שבו מוסדר נושא הנדידה באופן עקרוני וחוקי.

גרון סבור כי יש לפרסם את המכרז ולקבוע בו כי אם נושא הנדידה הפנים ארצית לא יוסדר, הזוכה במכרז יהיה רשאי להחזיר את התדרים ולקבל את כספו בחזרה. כך יוכל המשרד לקצר משמעותית את לוחות הזמנים ולא יבוזבז זמן יקר.

גרון כותב כי גם בנושא מתקני הגישה האלחוטיים (אנטנות קטנות הפטורות מהיתר בנייה) יש למצוא פתרון דומה, כלומר שהמדינה תתחייב שאם לא יינתן פטור למתקני גישה אלחוטיים למפעיל החדש, ניתן יהיה לעדכן לוחות הזמנים לפריסת הרשת שלו. על פי הצעתו של גרון, המפעיל החדש יוכל למעשה לקבל ארכה אם המדינה לא תפתור את הבעיה.

ככל הנראה, המכרז למפעיל החדש ייצא השבוע, למרות חילוקי הדעות בנושא התמלוגים שישלם המפעיל החדש.