העשירים משלמים פחות: מדד האמידים של יובנק עלה ב-0.15%

זאת לעומת עלייה של 0.5% במדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט ■ מחירי התחבורה, התקשורת, ההלבשה וההנעלה תרמו לירידת המדד

מדד האמידים שמפרסם U-Bank עלה בחודש שעבר ב-0.15% - עלייה מתונה בהשוואה למדד המחירים לצרכן שפירסמה הלמ"ס - 0.5%. סעיפי הבריאות, החינוך, התרבות והבידור תרמו לעלייה. לעומת זאת, מחירי התחבורה, התקשורת, ההלבשה וההנעלה תרמו לירידת המדד.

כמו בחודשים הקודמים, גם באוגוסט המשיכה מגמת ההתמתנות במחירי המוצרים והשירותים המרכיבים את מדד האמידים. מרבית סעיפי המדד נותרו ללא שינוי. בסעיפי הריהוט והציוד לבית נרשמו ירידות שתרמו למדד ירידה של 0.05%, וסעיפי ההלבשה וההנעלה ירדו ב-5.3% ותרמו ירידה של 0.3%.

במחקר של הבנק לרגל השנה החדשה נבחנה גם רמת האופטימיות של הציבור וציפיותיו מתשע"א בשווקים בכלל, ובמשק הבית הפרטי של הנשאלים בפרט. גם השנה התברר שציבור האמידים אופטימי מעט יותר מהציבור הכללי: 45% מקרב ציבור האמידים סבורים שבשנה החדשה מצב השווקים ישתפר או יישאר ברמה הנוכחית. זאת, לעומת 37% מקרב כלל הציבור שסבורים כך.

"המצב היציב בישראל בשנה האחרונה, ששרר למרות חוסר היציבות בשווקי העולם, תורם לאופטימיות של הציבור גם לעתיד", אמר מנכ"ל U-Bank, רון בדני. "עם זאת אנחנו עדים לכך שהציבור ערני יותר ואינו מסתפק במידע חלקי, כלקח מהמשבר האחרון".