מניית פלוריסטם נסקה ב-25.6% בנאסד"ק; שוקלת רישום דואלי

פלוריסטם מפתחת תרופה המבוססת על תאי גזע, לטיפול בהיצרות כלי דם בגפיים - מחלה הגורמת לכאבים בגפיים ובעיות בתנועה, ומביאה לעיתים עד כדי כריתת גפיים

זינוק של 25.6% נרשם במניית פלוריסטם במהלך יום שישי האחרון בנאסד"ק. שלושה ימים קודם לכן דיווחה החברה על הצלחה בשלב I של הניסויים הקליניים במוצר שלה. פלוריסטם מפתחת תרופה המבוססת על תאי גזע, לטיפול בהיצרות כלי דם בגפיים - מחלה הגורמת לכאבים בגפיים ובעיות בתנועה, ומביאה לעיתים עד כדי כריתת גפיים.

שלב I של הניסויים בוחן את בטיחות הטיפול ויכול לרמז על יעילותו בקבוצה קטנה של חולים. בניסוי נמצא כי המוצר בטוח לשימוש, והוא משפיע לטובה על מדדי איכות החיים של חולים. שירות "רויטרס" פרסם כי החברה מסרה שהיא נמצאת בשיחות עם חברות בינלאומיות לעסקת מסחור למוצר. בינתיים החברה מתכננת להביא בעצמה את המוצר לניסויים קליניים מתקדמים יותר (שלב II - ניסוי יעילות) במהלך המחצית הראשונה של 2011.

החברה מסרה עוד, כי היא מקווה להביא את המוצר לשוק כבר ב-2013, אולם לפני כן עליה לעבור מספר ניסויי יעילות גדולים. ביניהם ניסוי יעילות רב-מרכזי - תהליך ארוך ועתיר משאבים, המלווה בדרך כלל באי-ודאות גדולה מבחינת משכו, עלותו וכמובן תוצאותיו. סביר להניח כי החברה לא תצא לניסוי רב מרכזי בטרם תשיג את השותפות המיוחלת עם חברה רב-לאומית.

לאחרונה פורסם כי פלוריסטם עומדת להירשם למסחר במקביל גם בתל אביב. עד כה היא לא עמדה בכללים לרישום דואלי, משום ששווי השוק שלה היה נמוך מדי (לצורך רישום כפול דרושים 03 מיליון דולר, ושווייה הגיע ל-33.7 מיליון דולר רק בזכות העליות האחרונות).

פלוריסטם, המנוהלת על ידי זמי אברמן, מפיקה תרופות מתאי גזע הנמצאים בשליה הנפלטת מהרחם עם הלידה. המוצר לטיפול בהיצרות כלי דם בגפיים הוא המתקדם ביותר של החברה. היקף השוק של המחלה הוא כ-10 מיליון דולר בשנה בארה"ב. פלוריסטם מאמינה כי הפתרון שלה הוא זול ויעיל מפתרונות כירורגיים או מתרופות מוכרות למניעת היצרות בכלי דם, המקובלות בשוק היום.