"הפסקת המסחר בגבעות - כל סוכות"

כך מעריך גורם המקורב לנושא בשיחה עם "גלובס" ■ "הספקולנטים של גבעות שמעו 'בעזרת השם' ופירשו זאת כערובה להצלחה" ■ שמואל בקר: "עובדים על הדיווח ברגעים אלה"

ההקפאה במסחר ביחידות ההשתתפות של שותפות חיפושי הנפט גבעות נכנסת היום (ב') ליומה השני לאחר שאתמול עצרו הבורסה ורשות ניירות ערך את המסחר בגבעות עד לפרסום ממצאים ברורים ומלאים מהדו"ח ההנדסי המלא באתר "מגד 5".

שאלת השאלות כעת היא מתי יפורסם הדיווח של גבעות, שיביא לתום הפסקת המסחר במניה, אולם נראה כי תשובה לכך קשה מאוד לקבל. בנוסף, קיים ספק האם הדיווח שגבעות עומלת עליו כעת יביא עימו בשורות חדשות למשקיעים והאם הוא יהיה לשביעות רצונה של רשות ני"ע.

רשות ני"ע הפסיקה את המסחר בגבעות עד לדיווח ברור על הדו"ח ההנדסי

גורם בשוק המקורב לנושא אמר היום ל"גלובס", כי "לא ברור מתי יפורסם הדו"ח המלא והאם הוא יעמוד לשביעות רצונה של רשות ניירות ערך. הבעיה הגדולה של גבעות היא שיש בה המון ספקולנטים, אשר שמעו בחודש שעבר (בכנס שערכה גבעות בחודש שעבר בבנייני האומה, ה.ק.) 'בעזרת השם' וכעת מפרשים את זה כערובה להצלחה. לדעתי, זו בסך הכל ברכת שלום בין יהודים ועכשיו מופעלים, אני מניח, על השותפות לחצים עצומים".

גורם נוסף עימו שוחחנו, מעריך כי "השוק והגורמים הרוחשים בנייר צריכים להכין את עצמם לאפשרות כי הפסקת המסחר בגבעות תהיה ארוכה, ייתכן אף לאורך כל חול המועד סוכות. בסופו של דבר, ברור שהפסקת המסחר לא פוגעת בשדה הנפט, בפענוח הממצאים ובפרסום שלהם".

גבעות תגיע לכנסת?

בתוך כך, ח"כ כרמל שאמה פנה היום ליו"ר ועדת הכספים משה גפני כדי לזמן דיון דחוף של הוועדה בנושא גבעות. שאמה מציין בבקשתו כי "פרשת גבעות מעלה חשש כי הרגולציה בעניין שקיפות חברות חיפושי הנפט והגז אינה מושלמת וכי ניתן לבצע מניפולציות באמצעות פערי מידע או שימוש מניפולטיבי בנתונים כדי לגרום לציבור הרחב לקבל החלטות שגויות. התנודות החריגות של עשרות ומאות אחוזים בכיוונים הפוכים מידי יום מעידות על כשל בזרימת המידע לציבור המשקיעים".

שאמה המשיך להתבטא בחריפות נגד גבעות וכתב: "מדינת ישראל מתנגדת לאורך שנים להקמת קזינו תוך ויתור על היתרונות שבו בכדי לשמור על הציבור מחסרונותיו. נדמה כי אחד כזה הוקם ברחוב אחד העם בתל אביב. ועדת הכספים צריכה להתכנס באופן דחוף על מנת לקבוע פיקוח והסדרת פרסום והפצת מידע בעניין חברות חיפושי מחצבי אנרגיה".

שמואל בקר שומר על שתיקה

שמואל בקר, דירקטור בגבעות, מעדיף לשמור על שתיקה תחת עינה הבוחנת של רשות ני"ע. בשיחה עם "גלובס", הוא סירב לומר האם הדו"ח ההנדסי המלא יביא עימו חדשות בנוגע למאגר "מגד 5" ומתי יפורסם הדיווח שיסיים את הפסקת המסחר.

- האם הדו"ח ההנדסי יחדש משהו למשקיעים?

"אני לא יכול לענות. ידיי קשורות ואנו תחת פיקוח של זכוכית מגדלת של רשות ני"ע. אסור לנו לעשות צעד אחד שלא נכון".

- אתה יכול לומר מתי יפורסם הדיווח והמשקיעים יוכלו לסחור שוב במניה?

"אנו עובדים על זה ברגעים אלה ממש. אני לא יכול לומר כלום מעבר לזה".