למה איפשרו נתיבי איילון להציב שלט הכוונה לאיקאה ראשל"צ?

נתיבי איילון: "שלטי ההכוונה הוצבו ללא תיאום עם חברת נתיבי איילון" ■ איקאה: "על מנת להקל על הלקוחות להגיע לסניף בראשל"צ, רכשה איקאה כחוק שילוט הכוונה מספק אזורי"

מי שמחפש את איקאה במחלף פולג לא צריך להתאמץ. נוסעים על כביש החוף עד שרואים באופק את השלט הענק והגבוה, ומשם, איך אומרים, כל הנחלים זורמים לשוודיה. זאת המטרה של השלט ושל דומיו: לתת לצרכן נקודת התמצאות באופק, בלי לתקוע שלט בכבישים לאורך כל מאתיים מטרים.

רק דמיינו איך ייראו נתיבי איילון אם לכל מותג מוביל יהיו שלטים שמכווינים אליו. אלא שבסניף ראשון-לציון של איקאה מרגישים שהם יוצאים מן הכלל - אחרי הכול, איך נעבור את החגים בלי מנורת השולחן המודולרית? - אז הם החליטו לשים שילוט בצמוד לנתיבי איילון דרום בואכה כביש 431.

ההגינות מחייבת לומר: השילוט הזה הוא תולדה של מצוקה אמיתית של צרכנים שלא הצליחו למצוא את הדרך לקוביית הענק הכחולה. אבל במקרה הזה אפשר לחשוב על כל מיני פתרונות יצירתיים, כגון הסברי הגעה באתר הבית או הפצת מפות הגעה. לשים שילוט מסחרי במקום המיועד אך ורק לשלטי הכוונת כבישים ליישובים או לאתרי מורשת, נוח ככל שיהא, הוא תקדים מסוכן.

שאלנו את עצמנו איך קרה שנתיבי איילון איפשרו את הדבר הזה, ואם מדובר ברמז לבאות. אבל שם אמרו לנו כי "שלטי ההכוונה הוצבו ללא תיאום עם חברת נתיבי איילון", וכי "הם הוסרו על-ידינו בשבוע שעבר". בדיקה זריזה מגלה כי השילוט אכן הוסר.

באיקאה אומרים בתגובה: "על מנת להקל על הלקוחות להגיע לסניף, רכשה איקאה כחוק שילוט הכוונה מספק אזורי. ברגע שהתברר כי נוצרה בעיה, העניין טופל באופן מיידי, והשלטים הוסרו. איקאה מאז ומתמיד שמרה חוק, ותמשיך לנהוג כך בעתיד".

בינתיים, הנה טיפ קטן למי שרוצה להגיע לאיקאה: סעו על איילון דרום לכיוון חוף פלמחים. רדו בכביש 431 והביטו ימינה עד שתראו באופק את המבנה. פשוט, לא?