מניית היום: משלימה זינוק של 83% ביומיים - בגלל שמועות

ספן אמנם רחוקה מאוד מהשיא בו נגעה בשבוע שעבר, אך היא מזנקת גם היום ללא שום הודעה רשמית מצד החברה ■ גורמים בשוק: "הספקולנטים חוגגים כאן"

מניית ספן ממשיכה להטריף את הסוחרים בשוק ההון ומזנקת גם היום ביותר מ-30%, תוך שהיא משלימה עלייה דו-יומית של 83% - ללא כל הודעה מצידה לבורסה. הסיבה: מאחורי הקלעים מתרוצצות שמועות שונות לגבי החברה, שמוטלות בספק רב וככל הנראה יזומות על ידי ספקולנטים הסוחרים בנייר למטרות רווח מהיר.

"הסיפור בספן זה בעיקר סוחרי יום שמפיצים שמועות, כמו למשל שגורמים כאלה ואחרים ייכנסו כשותפים בחברה", אומר ל"גלובס", סוחר באחד מבתי ההשקעות הגדולים. "גם אלי הגיעו כמה שמועות לגביה, אבל אני לא מאמין לכלום; נראה לי שזהו ניסיון של סוחרי יום לשחק בנייר. המניה מתנהגת כמו רכבת הרים. זה לא משהו אמיתי ולא נראה שיש משהו רציני מאחורי זה".

ל"גלובס" נודע כי אתמול התרוצצה בשוק שמועה - שככל הנראה אינה נכונה - לפיה אהרון כהן, המחזיק במניות רציו בשווי של עשרות מיליוני שקלים, מתכוון לצקת את המניות לתוך השלד הבורסאי ספן. כאמור, לא התקבל שום אישור לשמועה זו והיא ככל הנראה אינה נכונה.

ספן זינקה בשבוע שעבר במאות אחוזים לאחר שהודיעה על עסקה לרכישת 10% מרישיון חיפוש הנפט "שרית" מאהרון הרשברג; ואולם, בעקבות הודעת משרד התשתיות כי הוא לא יאשר עסקאות חדשות לרכישת זכויות ברישיונות נפט וגז, הוציאה ספן הודעה ביום ה' שתוכנה היה ברור: עסקת "שרית" מוטלת בספק וככל הנראה לא תצא לפועל.

בעקבות ההודעה צנחה מניית ספן ב-51% ביום ה', אולם אתמול היא זינקה ב-35% ללא כל סיבה. כאמור, נראה כי סוחרי יום מנצלים את מחזורי המסחר הגבוהים במניה כדי לגרוף לסחור בנייר לטווח קצר. יש לציין כי גם לאחר העלייה החדה ביומיים האחרונים, שער המניה עדיין נמוך ב-86% מהשיא בו נגעה בשבוע שעבר, מה שמהווה עדות לסיכון הרב הגלום במניה.

מנהל השקעות בכיר בבית השקעות גדול אחר התייחס לנושא בקיצור ולעניין ואמר ל"גלובס": "הספקולנטים חוגגים כאן".