נדחתה תביעת לשון הרע נגד עו"ד שקרא לעו"ד אחר "מאפיונר"

השופטת יעל אחימן: "הסיטואציה כולה היא משפילה למקצוע עריכת הדין, ובסופו של דבר מדובר באירוע נלווה לדיון משפטי, שלא נועד להגנה במסגרת חוק איסור לשון הרע"

"שתוק! שתוק, תשתוק כבר! אתה אפס! אתה אפס! אתה מאפיונר! אתה מאפיונר!" - בגין אמירה זו הגיש עו"ד רועי סלוקי לבית משפט השלום בתל-אביב תביעת לשון הרע נגד עו"ד אבי פרץ, בטענה כי אמר לו את הדברים במהלך דיון משפטי שנערך באולם השופט יונה אטדגי.

מנגד, עו"ד פרץ הכחיש את הדברים. לדבריו, עו"ד סלוקי פנה במהלך הדיון המשפטי בצורה מאיימת ללקוחה שלו, והמשפט שאמר לו היה: "איומים הינם סגנון ושיטות התנהגות פסולים האופייניים למאפיה, ורק אפס יכול לאיים על אישה" - ולא המשפט שטען סלוקי.

אתמול (א') דחתה השופטת יעל אחימן את התביעה, בנימוק שהדברים המיוחסים לשני עורכי הדין עונים יותר לקריטריונים של דברי גידוף - מאשר לפרסום לשון הרע שעלול להשפיל אדם בעיני הבריות.

השופטת ציינה כי "האירוע נשוא התביעה התרחש בעיצומו של הליך משפטי קשה וטעון רגשית, ואין הוא משקף אלא רמת דיון ותרבות נמוכה. הסיטואציה כולה היא משפילה למקצוע עריכת הדין, ובסופו של דבר מדובר באירוע נלווה לדיון משפטי, שלא נועד להגנה במסגרת חוק איסור לשון הרע".

כמו כן, השופטת התייחסה במסגרת פסק הדין על דחיית התביעה להחלטת יו"ר ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין, שהחליט לגנוז תלונה שהגיש עו"ד סלוקי ללשכה, בנימוק שטענותיו של סלוקי מתבררות בבית המשפט.

"לדעתי, צריכה היתה לשכת עורכי הדין לקבל על עצמה להיות הגוף המוביל בהכרעות מסוג זה, ולהקדים בהכרעה אתית את התהליך בבית המשפט", כתבה אחימן.