פייסבוק: אנו לא מייצרים טלפון סלולרי; בטק-קראנץ' מתעקשים

"פייסבוק מתמקדת בפרויקט רחב יותר בתחום הסלולר, ואנשים פשוט אוהבים לקרוא לזה "פייסבוק פון; פיתוח טלפון זה פשוט לא מה שאנחנו עושים"

פייסבוק הכחישה אתמול (א') את הפרסום בבלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ' על כך שהרשת החברתית מפתחת טלפון סלולרי או מערכת הפעלה סלולרית משלה. בתגובה רשמית של דובר פייסבוק, ג'יימי שופלין, לבלוג Mashable נכתב כי הדיווח "אינו מדויק. פייסבוק לא מפתחת טלפון". שופלין הוסיף בעמימות כי פייסבוק מתמקדת בפרויקט רחב יותר בתחום הסלולר, ושאנשים פשוט אוהבים לקרוא לזה "פייסבוק פון". "פיתוח טלפון זה פשוט לא מה שאנחנו עושים", הוא הוסיף.

טק-קראנץ', כאמור, פרסם בסופ"ש כי פייסבוק מתכננת ללכת בעקבותיהן של הענקיות בתחום, גוגל, אפל ומיקרוסופט, ולפתח בעצמה טלפון סלולרי, שיתבסס על חומרה של חברה חיצונית. זאת, בדומה לגוגל, שהשיקה בתחילת 2010 את מכשיר נקסוס 1, שייצרה עבורה חברת HTC הטיוואנית.

פוטנציאל גבוה

על אף ההכחשות של פייסבוק, בטק-קראנץ' מתעקשים כי יש אמת בפרסום בבלוג. על-פי הדיווח, שני בכירים בפייסבוק אחראים על המיזם הזה, שאמור להציג מערכת הפעלה פשוטה באופן יחסי והתממשקות נוחה בין הטלפון לבין פייסבוק, כמו גם אינטגרציה בין רשימת החברים בפייסבוק לבין זו שבמכשיר הסלולר.

מעניין יהיה לראות אם "פייסבוק פון" הוא אכן מוצר שנמצא כבר בפיתוח או רק בגדר השערה, ומספיק להיזכר בהכחשות של גוגל ואפל, שלבסוף השיקו מכשיר סלולרי, בשביל להניח כי קיים סיכוי סביר שהשמועה אכן נכונה. אם כן, יש להניח כי המוצר יזכה לפופולריות רבה בקרב 500 מיליון משתמשי פייסבוק.