נפתלי מנדלוביץ': "נושי סיביל צריכים לעזור, אחרת יהיה פירוק"

המרצה לשוק ההון מחזיק אג"ח בהיקף כ-36 מיליון שקל בחברות הנדל"ן של פיני צרפתי

נמשכת ההידרדרות במצבן של חברת הנדל"ן סיביל ג'רמני והחברה האם שלה סיביל יורופ , שבשליטת פיני צרפתי. שלשום (א') דיווחה סיביל ג'רמני, הפעילה במרכז ומזרח אירופה, על נושה בגרמניה שמאיים בחילוט הרישיונות להפעלת קזינו במדינת Sachsen-Anhalt, לאחר שערבות בנקאית בסך 3 מיליון אירו שעמדה לפירעון ביום חמישי לא שולמה. ובארץ, מחזיקי האג"ח של סיביל יורופ, המיוצגים על ידי עו"ד גיא גיסין, בוחנים לממש את איומם לדרוש פירעון מיידי.

קבוצת סיביל נקלעה למשבר קשה והיא איננה עומדת בהחזר החובות בזמן לבנקים ולמחזיקי האג"ח. את המחצית הראשונה של השנה סיימה סיביל ג'רמני בהפסד של 39 מיליון אירו, כתוצאה מהפחתת שווי נכסים והוצאות מימון גבוהות. החברה מנהלת מלחמת הישרדות כדי לשמור על הנכסים: באירופה מול הבנקים ובישראל מול מחזיקי האג"ח, להם היא חייבת כ-100 מיליון שקל (בדומה לסך חובות האג"ח של החברה האם).

במסגרת הסדר החוב שהוצע למחזיקי האג"ח בסיביל ג'רמני, הם יקבלו אג"ח חדשה שתונפק בבורסה, עם פריסת תשלומים ארוכה יותר, ומניות של החברה. "הנושים של סיביל צריכים לתרום את חלקם להסדר חוב, אחרת יהיה פירוק", מזהיר היום נפתלי מנדלוביץ', מרצה לשוק ההון שגם משקיע בחברה באמצעות חברת יו-טרנד, בה שותפים רבים מתלמידיו במכללת מגמות.

החשיפה של מנדלוביץ' לסיביל גבוהה - הלוואה שהעניק לחברה בגובה 13.5 מיליון שקל בסוף 2009 הומרה ל-33 מיליון שקל ערך נקוב אג"ח של החברה האם, סיביל יורופ. מנדלוביץ' מחזיק גם ב-2.5 מיליון שקל ע.נ. של אג"ח של סיביל ג'רמני, וכן בחברות בקבוצה המחזיקות בנכסים שונים באירופה.

"צרפתי נתקע באמצע"

למרות מצבה הקשה של סיביל, מנדלוביץ' מנסה לשמור על אופטימיות. "אין ספק שהחברה בקשיים, אבל אפשר לחלץ אותה כי יש לה נכסים טובים", הוא אומר.

- האם פיני צרפתי לא נסחף קצת עם רעיונות ההשקעה שלו?

מנדלוביץ': "זה היה בתקופת הפריחה, והוא באמת האמין בהם, אך נתקע באמצע".

- סיביל דיווחה על עוד שתי הלוואות נוספות בגובה 250 אלף אירו כל אחת, שהועמדו על ידי משקיע אחר ושפירעון מחצית מהן ב-30 ביולי לא התבצע כמתחייב.

"החברה מנהלת מגעים אינטנסיביים עם המשקיע והגוף הנוסף, לשם ארגון מחדש והסדרת החוב העומד לפירעון בגין ההלוואות".