לאחר ההשתוללות: חוקרי רשות ני"ע פשטו על משרדי ספן

כך לפי הודעה ששיגרה החברה לבורסה לאחר סגירת המסחר ■ ספן: החברה אינה חשודה ■ המניה סגרה את היום בעלייה של 32% במחזור גבוה והשלימה עלייה של יותר מ-80% ביומיים

חברת ספן על הכוונת של רשות ניירות ערך: חוקרי רשות ניירות ערך ערכו היום (ב') חיפוש במשרדי החברה ולקחו מסמכים הקשורים בפעילותה - כך הודיעה החברה לבורסה לאחר סיום המסחר.

בספן אומרים כי "ככל הידוע לחברה, בשלב זה החברה אינה חשודה".

מניית ספן המשיכה גם היום להטריף את הסוחרים בשוק ההון וזינקה גם היום ביותר מ-30%, תוך שהיא משלימה עלייה דו-יומית של יותר מ-80% - ללא כל הודעה מצידה לבורסה. הסיבה: מאחורי הקלעים מתרוצצות שמועות שונות לגבי החברה, שמוטלות בספק רב וככל הנראה יזומות על-ידי ספקולנטים הסוחרים בנייר למטרות רווח מהיר.

"הסיפור בספן זה בעיקר סוחרי יום שמפיצים שמועות, כמו למשל שגורמים כאלה ואחרים ייכנסו כשותפים בחברה", אמר ל"גלובס" סוחר באחד מבתי ההשקעות הגדולים. "גם אליי הגיעו כמה שמועות לגביה, אבל אני לא מאמין לכלום; נראה לי שזהו ניסיון של סוחרי יום לשחק בנייר. המניה מתנהגת כמו רכבת הרים. זה לא משהו אמיתי, ולא נראה שיש משהו רציני מאחורי זה".

ל"גלובס" נודע כי אתמול (א') התרוצצה בשוק שמועה - שככל הנראה אינה נכונה - לפיה אהרון כהן, המחזיק במניות רציו בשווי של עשרות מיליוני שקלים, מתכוון לצקת את המניות לתוך השלד הבורסאי ספן. כאמור, לא התקבל שום אישור לשמועה זו, והיא ככל הנראה אינה נכונה.

ספן, בעבר חברה תעשייתית בתחום הפורמייקה, היא כיום שלד בורסאי שנמצא בשליטת אהרון כהן, מבעלי השליטה ב"פאי פיננסים". כן שותפים לו בחברה מורן שטרנליב, המנכ"ל; ויונתן קיי, שותפו של כהן להקמת חברת המסחר בניירות ערך "פאי פיננסים". ‏‏

ספן הודיעה בשבוע שעבר על רכישת 10% מהזכויות ברישיון חיפוש הנפט היבשתי "שרית" שבסמוך לאשדוד, בתמורה ל-1.67 מיליון שקל. בעקבות ההודעה זינקה המניה במאות אחוזים, אולם בהמשך צנחה כמעט כל הדרך בחזרה לאחר הודעת משרד התשתיות על הקפאת כל העסקאות בתחום.