קואופרטיב דן חזר מהטענה שקרדן מנסה להשתלט על דן רכב

קרדן, מצידה, הסכימה שלא להשתמש במניות דן רכב שרכשה לאחרונה בשוק באסיפה הכללית של דן רכב

פסק זמן בסכסוך רווי היצרים בין השותפות לשליטה בחברת דן רכב הציבורית - קואופרטיב דן וחברת ההשקעות קרדן (באמצעות החברה הפרטית אמד).

בדיון שהתקיים היום (ב') בביהמ"ש המחוזי בפתח תקווה, חזר בו קואופרטיב דן מטענתו לפיה קרדן רקחה מזימה להשתלט על דן רכב, ואילו קרדן מצידה הסכימה שלא להשתמש במניות דן רכב שרכשה לאחרונה בשוק (14%) באסיפה הכללית של דן רכב. עוד הוסכם שהדירקטורים המכהנים כיום בחברה ימשיכו בכהונתם לתקופה נוספת בת חצי שנה במידה שלא תהיה הסכמה על דירקטורים חדשים.

אמד שולטת בדן רכב הבורסאית, זכיינית אוויס בישראל ובאוקראינה, ומחזיקה גם במספר נכסי נדל"ן, שהבולטים בהם הם מגרש חניה בבת-ים, חניון דן שבשיכון דן בצפון תל-אביב ומגרש חניה ליד הצטלבות הרחובות ארלוזורוב ודיזנגוף בתל אביב. בחודשים האחרונים פתחה קרדן ישראל, חברה בת של קרדן NV, שבשליטת יוסף גרינפלד, אבנר שנור ואיתן רכטר, במאבק שליטה על חברת דן רכב הציבורית.

מנהלי קואופרטיב דן לא נותרו אדישים וטענו באמצעות עורכי הדין עופר צור, כפיר ידגר ועופר פליישר ממשרד גורניצקי, שקרדן רצתה לנטרל את כוח ההצבעה של אמד באסיפה הכללית של דן רכב על מנת להשתלט על החברה באמצעות מניות דן רכב שרכשה לאחרונה בהיקף של יותר מ-40 מיליון שקל. כעת, קרדן המיוצגת על ידי עו"ד רם כספי, התחייבה כאמור שלא להשתמש במניות אלו באספה של דן רכב מחר ב-10:30 בבוקר.

דן טענה שאם קרדן תשתלט על דן רכב הציבורית היא תוכל לבצע עסקאות בעלי עניין, וליהנות מהכנסות באמצעות יבואנית הרכב יוניברסל מוטורס ישראל, בה היא שולטת. כעת חזרו בהם הצדדים מהאשמותיהם והסכימו לקיים היום ישיבת דירקטוריון של אמד לצורך מינוי דירקטורים בדן רכב.