ספן לא לבד: חוקרי רשות ני"ע פשטו על משרדי איזי אנרגיה

איזי אנרגיה: "עפ"י המידע שנמסר בשלב זה, החברה אינה חשודה" ■ המניה זינקה לפני שבוע ב-145% ללא כל הודעה - ורק לאחר סיום המסחר נודע כי היא במו"מ לרכישת 10% מרישיון "גל"

חוקרי רשות ניירות ערך (ב') פשטו אתמול על משרדי חברת איזי אנרגיה , בעקבות התנודות החריגות במניה בשבוע שעבר סביב ההודעה על המשא-ומתן לרכישת 10% מרישיון חיפוש הנפט והגז "גל", הגובל בחלקו ב"לוויתן" - כך הודיעה היום (ג') החברה בדיווח לבורסה.

"יובהר כי על-פי המידע שנמסר לחברה בשלב זה, החברה אינה חשודה בחקירה שבנדון", נכתב בהודעת איזי אנרגיה. "נכון למועד דו"ח זה, אין בידי החברה מידע נוסף בקשר עם החקירה האמורה".

המזנקת התורנית ביום ג' לפני שבוע היתה מניית חברת הדלק איזי אנרגיה. היא זינקה ב-145% ללא כל הודעה מצידה, ורק לאחר סיום המסחר בבורסה הודיעה על המשא-ומתן לרכישת 10% מרישיון "גל". ואולם, ביומיים שחלפו מאז התכווץ ערך מניותיה ב-48.7%, בעקבות הודעת משרד התשתיות על הקפאת האישורים לעסקאות ברישיונות נפט וגז.

אתמול הודיעה גם חברת ספן כי חוקרי הרשות פשטו על משרדיה, וגם היא ציינה כי ככל הידוע לה בשלב זה, החברה אינה חשודה בחקירה האמורה. גם ספן זינקה בשבוע שעבר במאות אחוזים ללא כל הודעה מצד החברה לבורסה, ולאחר הזינוק הראשוני של יותר מ-200% היא הודיעה על העסקה לרכישת 10% מרישיון "שרית" ליד אשדוד, עסקה שגם היא התמוססה עקב הוראת משרד התשתיות.

בשלב זה לא ברור במה מתמקדת חקירת הרשות, אולם העובדה שחוקרי הרשות פשטו באותה יממה על משרדיהן של שתי חברות מסקטור הנפט והגז מצביעה על הכיוון ומהווה הצהרת כוונות: לעצור את גל הספקולציות ששוטף את הסקטור בתקופה האחרונה.