ייצוגית ב-90 מיליון שקל: חברות הסלולר מטעות לקוחות במתן הטבות

נטען כי החברות מפירות את הוראות משרד התקשורת ולא נותנות את אותן הטבות כאשר הלקוח רוכש מכשיר טלפון סלולרי באחת מחברות הסלולר - וכאשר הלקוח מגיע אליהן עם מכשיר משלו

בקשה לאישור תביעה ייצוגית על סך 90 מיליון שקל הוגשה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד פלאפון, פרטנר וסלקום, זאת, בגין הטעיית לקוחות בנוגע להטבות שמספקות חברות הסלולר.

בתביעה נטען כי החברות מפירות את הוראות משרד התקשורת מסוף אוקטובר 2009, שעניינן שיוויון מלא במתן הטבות כאשר הלקוח רוכש מכשיר טלפון סלולרי באחת מחברות הסלולר, או כשהוא מגיע אליהן עם מכשיר משלו.

התובעים, 3 לקוחות פרטיים של חברות הסלולר, מבקשים "לעצור את הנוהג הנפסד של חברות הסלולר, אשר שמו להן מטרה לעשוק את התובעים ואת כל הפונים אליהן בעניין רכישת מוצרים חדשים, ממגוון המוצרים אותם הם משווקים (מכשירי טלפון וזמן אוויר), והחמור מכול לנהוג בניגוד גמור להנחיות ולהוראות של משרד התקשורת".

לטענתם, חברות הסלולר לא נותנות ללקוח שמעוניין להתחבר אליהן ללא קניית מכשיר דרכן את אותן הטבות שמקבל לקוח אחר שקונה דרכן את המכשיר.

התביעה מפרטת כי לקוח שמגיע לחברות הסלולר כדי להתחבר מקבל פריסת תשלומים רחבה כנגד עלות המכשיר, ואף החזר מלא על העלות באם הוא מדבר מכסת דקות מוסכמת בחודש. לטענת התובעים, זהו "סימן ההיכר" של חברות הסלולר, והן משתמשות בכלי הזה כדי לגייס לקוחות חדשים.

"ניתוק הזיקה"

עורכי הדין מזכירים את תקנת משרד התקשורת בהקשר של "ניתוק הזיקה" בין שירותי הסלולר לבין קניית המכשיר, תחת הרפורמות המהפכניות של שר התקשורת כחלון לעידוד התחרות בשוק התקשורת.

3 התובעים מציינים כי בעקבות "ההטעיה של החברות" כל אחד מהם ניזוק בכ-300 שקל, ולטענתם לכל חברת סלולר ישנן כ-100,000 לקוחות שפנו במהלך השנה האחרונה וסבלו בעקבות אי-יישום ההנחיות של משרד התקשורת, ומכאן הייצוגית ב-90 מיליון שקל.

התובעים מיוצגים בידי עורכי הדין האני טנוס, אופיר כהן, תאמר מליחה ועולא טורעאני, והם מבקשים מבית המשפט המחוזי בירושלים לקבל את התביעה ולהכיר בה כתובענה ייצוגית. (32595-09-10).