בעקבות העלויות: מפעל בנצרת עילית חוזר לשעון הקיץ

יעקב רוזנברג, המנכ"ל בחברת RH אלקטרוניקה, הודיע על כך ל-800 עובדיו: "שעון החורף יעלה לי 150 אלף שקל בחודש"

מנכ"ל חברת RH אלקטרוניקה, יעקב רוזנברג, שמעסיק בנצרת עילית כ-800 עובדים, לא מחכה להבשלת היוזמה הפרלמנטרית של ח"כ דליה איציק שמנסה להזיז שוב את מחוגי השעון. היום (ג') הודיע רוזנברג לעובדיו כי מיד אחרי החגים הם יחזרו לשעון הקיץ המוכר והאהוב, כיוון שהזזת המחוגים לשעון חורף כבר פוגעת לו בכיס.

עובדיו עמלים על מתן שירותי הרכבה של מעגלים אלקטרוניים מורכבים ללקוחות בתחום ההיי-טק ולתעשיות הביטחוניות. בשל אופי המלאכה עליו להפעיל חדר נקי, להקפיד על מיזוג נכון וקבוע של חללי העבודה ותאורה: "בחודש אחד זה יעלה לי 150 אלף שקל, ואני לא מוכן להפסיד בגלל הגחמות של ש"ס, שאנשיה רצו להקל על יום אחד של צום ובגלל זה גררו את כל המדינה אל החורף, בעל כורחה", רוזנברג אמר היום ל"גלובס".

חברת RH אלקטרוניקה היא חברה-בת של RH טכנולוגיות, חברה בורסאית שמפעילה מאות עובדים גם בארה"ב ובקנדה. לדברי רוזנברג, המעבר לשעון החורף כשבחוץ עדיין קיץ מאלץ אותו לשלם יותר על הוצאות חשמל, בשל הצורך להפעיל יותר מיזוג אוויר ומערכות תאורה: "כל תעשיין בארץ מרגיש את זה, וזה בלתי נסבל. הכל בגלל שיש כאן גוף שממומן על ידי משלם המסים, והוא מחליט עבור כולנו מתי לעבוד ואיך לעבוד, מתי ללכת הביתה ומתי לקום בבוקר לעבודה, והכל בגלל יום אחד בשנה. הרי המהות של יום הכיפורים היא להתענות, אז על מה הם עושים מהומה? זו כפייה דתית של ש"ס, שאנשיה מכריחים אותנו להפסיד כסף. הם הרי לא יבואו לשלם לי את חשבונות החשמל. היום הודעתי לעובדים שלי שאנחנו לא חלק מזה", אמר.

להתחרות באירופה

כך, מיד אחרי החגים הוא יזיז את מחוגי השעון שבחדר הנקי של המפעל שלו בנצרת עלית, שעה אחת קדימה ויעביר אותם לשעון חורף, אחרי חודשיים: "אני צריך להתחרות מול חברות באירופה ובמזרח הרחוק. גם העובדים שלי מרוצים: הם יוכלו לצאת מהעבודה כשבחוץ יש אור ולא יגיעו הביתה בהרגשה שהם כבר באמצע הערב. יהיה להם יותר זמן איכות עם הילדים, והם יוכלו לבלות כמו שצריך עם המשפחה", אמר רוזנברג.

הסערה הציבורית סביב המעבר לשעון חורף, לא הותיר גם את אנשי משרד עורכי הדין שביט, בר-און גלאון צין יגור ושות' מתל אביב אדישים: שם החליטו בשבוע שעבר להמשיך לפעול במתכונת של שעון קיץ, עד סוף אוקטובר. במודעה שפרסמו על כך ב"גלובס" נאמר כי "המשרד שואף לקדם פעולות חוסכות אנרגיה ודוגל בשלטון השכל הטוב".

בין לבין, אמש הונחה על שולחנו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו פרטי היוזמה של ח"כ איציק לפיה הפעלת הוראת שעה תאפשר להזיז את המחוגים בכל המדינה לשעון הקיץ וזאת, עד לסוף החודש הבא.