חג לא שמח בירושלים: ישראלי נדקר בגבו בהר הזיתים

גבר בן 35 נדקר בגבו סמוך לבית החולים אוגוסטה ויקטוריה שבירושלים, ככל הנראה על רקע לאומניה ■ במקביל נמשכות ההתפרעויות סמוך להר הבית כאשר אלפים מיידים אבנים לעבר כוחות הביטחון

חג לא שקט בירושלים: ישראלי בן 35 נדקר בגבו סמוך לבית החולים אוגוסטה ויקטוריה. הפצוע פונה במצב בינוני לבית החולים הדסה הר הצופים, ומשטרת ירושלים פתחה במצוד נרחב אחר הדוקר.

במקביל נמשכות הפרות הסדר בהר הבית. פלסטינים יידו אבנים לרחבת הכותל משטח הר הבית. כמה בני אדם נפצעו קל והם טופלו במקום. האירוע התרחש במהלך מסע הלוויה של הצעיר שנהרג לפנות בוקר מאש מאבטח בסילוואן. בעקבות יידוי האבנים פרצו שוטרים לרחבת הר הבית על מנת להשליט סדר במקום.

כאלף פלסטינים השתתפו בהלווייתו של הצעיר. במהלך מסע ההלוויה יידו המשתתפים אבנים לעבר השוטרים וכן נופצו מספר שמשות של כלי רכב חולפים ומכוניות חונות. כמה אבנים פגעו באוטובוס קו 2 שהוביל מתפללים לכותל. האוטובוס המשיך בנסיעה והפצועים כאמור, טופלו.

המאבטח חשש: רוצים לחטוף אותי

עופר רוזנמן, האחראי על הכשרת ואימון המאבטחים סיפר לחדשות 2 באינטרנט: "היום בין 4:00 ל-4:30 לפנות בוקר, נסע ג'יפ של המאבטחים בכביש בפאתי השכונה. בדרך כלל יש שני מאבטחים, אך הפעם היה אחד".

לדבריו, "בצומת העמודים נחסמה דרכו של המאבטח על ידי מספר חשודים, זה ממש היה מארב". עוד אמר רוזנמן, כי הפלסטינים הקיפו את הרכב מכל הכיוונים. "הם זרקו אבנים ובקבוקי תבערה ולכן המאבטח יצא מהרכב וביצע ירי באוויר ואז ירי לעבר אחד האנשים לאחר שהרגיש שרוצים לחטוף אותו".

מהירי הזה נפגע תושב שנהרג. לדברי רוזמנן, שני בני אדם הגיעו למקום וניסו להחיות את הפצוע. כעבור זמן קצר מת האיש המוכר למשטרה, ובחיפוש על גופתו נמצאו כלי נשק.

"תוקפים מאבטחים מספר פעמים ביום"

המאבטח שייך ליחידה שמאבטחת תושבים יהודיים שגרים במזרח ירושלים. מדובר ביחידה של משרד השיכון שתפקידה הוא מניעת פגיעה בתושבים ובמבנים מאובטחים במזרח העיר. רוזנמן טוען כי המאבטחים מותקפים מדי שעה. "מדובר בתקיפות באבנים, מוטות ברזל וירי מספר פעמים ביום".

לאזור ההתפרעויות הגיעו כוחות משטרה ומג"ב גדולים, לאחר שהתושבים המשיכו להתפרע וליידות אבנים לעבר השוטרים ולעבר מכוניות. שוטר אחד נפצע קל ופונה לקבלת טיפול בבית החולים הדסה שבעיר. מהמשטרה נמסר כי בשעות האחרונות ישנם מדי פעם ידויי אבנים נקודתיים. כוחות מג"ב נמצאים במקום ומשתמשים בגז מדמיע ורימוני הלם כדי להשליט סדר במקום.