עוד מקרה שבו הצ'מפיונס ליג אחראי על כל ההבדל

ריינג'רס הסקוטית עברה בעונת 2009/10, שבה השתתפה באלופות, לרווח של 4.2 מיליון ליש"ט; בעונה שלפני, שלא כללה קמפיין אירופי, סיימה הקבוצה עם הפסדים בסך 14.1 מיליון

בשנתיים האחרונות למדנו עד כמה השתתפות בצ'מפיונס ליג יכולה להוות עוגן כלכלי לקבוצות הישראליות שהגיעו למפעל - מכבי חיפה והפועל ת"א. ומסתבר שהעניין הזה לא מוגבל אך ורק למדינה שלנו: ריינג'רס, אלופת סקוטלנד, דיווחה על רווח לפני מס של 4.2 מיליון ליש"ט בעונת 2009/10, שבה שיחקה בליגת האלופות בבית עם סביליה, שטוטגרט ואוניראה.

כהשוואה, בעונת 2008/09, אז סיים המועדון את דרכו במפעל כבר בשלב המוקדמות, הוא דיווח על הפסד של 14.1 מיליון ליש"ט.

אלאסטייר ג'ונסטון, יו"ר ריינג'רס, אמר לאחר פרסום הדו"חות החדשים: "היתרון של ההשתתפות בצ'מפיונס ליג אשתקד הוא ברור - הגדלנו את ההכנסה שלנו ב-16.6 מיליון ליש"ט לסך של 56.3 מיליון".

גם בעונה הנוכחית צפוי המועדון להמשיך את קו העלייה - לאחר שהעפיל לצ'מפיונס ליג לבית עם מנצ'סטר יונייטד, ולנסיה ובורסאספור. עם זאת, החל מהעונה הבאה תאבד סקוטלנד את המקום האוטומטי שהובטח עד היום לאלופה שלה.

ריינג'רס הוסיפה בדו"חות שלה כי החוב של המועדון עומד נכון לעכשיו על 27.1 מיליון ליש"ט, כאשר 22.3 מיליון ליש"ט מתוך הסכום חייבת הקבוצה לבנק לוידס, שבעקבות כך נטל מעורבות בניהולה הפיננסי.