הערכות: אלוביץ' מכר את חלקו ברדיו האזורי בכ-50 מיליון שקל

כפי שפורסם ב"גלובס", שאול אלוביץ' מכר לשותפו דוד בן-בסט את 85% שבידיו בתחנות "רדיוס" ו"רדיו לב המדינה" ■ מועצת הרשות השנייה אישרה את העסקה

איש העסקים שאול אלוביץ' מכר את אחזקותיו ברדיו האזורי - כך אישרה מועצת הרשות השנייה היום (א') בהצבעה טלפונית. אלוביץ' מכר את חלקו בתחנות הרדיו "רדיוס" ו"רדיו לב המדינה" לשותפו ב-15 השנים האחרונות, דוד בן-בסט.

שווי העסקה, עליה דווח לראשונה ב"גלובס", עומד על-פי הערכות בשוק, על 50 מיליון שקל.

עד לאחרונה החזיק אלוביץ' בכ-85% ממניות שתי התחנות, הנחשבות לבולטות באחוזי ההאזנה ובהשפעתן. "רדיוס" משדרת לאזור השרון, ואילו "רדיו לב המדינה" משדרת מאזור השפלה בשני תדרים - האחד ברוסית, והאחר משדר בעיקר מוזיקה עברית ים-תיכונית.

חברים אישיים ושותפים עסקיים

בן-בסט ואלוביץ', שהשלים השנה את עסקת בזק, הם חברים אישיים במשך שנים ארוכות, ולפני 15 שנה החליטו לגשת יחד למכרז על הרדיו האזורי וזכו בשתי התחנות, שבאחרונה חידשו את זיכיונן לכ-16 שנים לפחות, מה שהעלה משמעותית את ערכן. בן-בסט, המשמש גם כיו"ר תחנות הרדיו האזוריות, הוא כיום בעל המניות היחיד בתחנות.

ניתן לראות את העסקה כחלק ממגמה מתמשכת באחרונה ברדיו האזורי, של העברת התחנות לידיים של אנשי עסקים שעיקר הפעילות שלהם היא בתחום הרדיו האזורי, כאשר חברות ובעלי עסקים בקנה-מידה גדול יותר יוצאים משוק זה. תחנות רבות החלו להרוויח רק בשנתיים האחרונות והחלו להתגבש קבוצות ברורות של החזקות בענף זה.

בניגוד לתחנות הטלוויזיה המסחריות, ברדיו האזורי אין כל מניעה כי בעל מניות יחיד יחזיק בתחנה כולה. באחרונה אישרה מועצת הרשות השנייה כי איש העסקים ג'קי בן-זקן יחזיק לבדו ברדיו ירושלים, לאחר שרכש את מניותיו מכל השותפים שניגשו יחד איתו למכרז. זאת למרות מגמת עידוד, שהיתה במהלך הליך המכרזים, לריבוי בעלויות, על מנת לעודד פלורליזם בתחנות הרדיו.

בקבוצת רדיוס סירבו להגיב לדברים.