סירבו למכור בניין ב-33 מיליון שקל - וכעת נתבעים לשפצו

עיריית ת"א מאיימת למנות כונס לשני בניינים ברחוב ביאליק ■ לפני כשנה הציע מיליארדר צרפתי לרכוש את אחד הבניינים במחיר גבוה מהערכת השמאי, אך הדיירים רצו יותר, והעסקה התפוצצה

שנה אחרי שסירבו להצעתו של מיליארדר צרפתי לרכוש את הבניין, דיירי רחוב ביאליק 25 בתל-אביב נתבעים על-ידי העירייה לשפץ את הנכס על חשבונם, ולא - ימונה לו כונס נכסים.

עיריית תל-אביב הגישה בשבוע שעבר, באמצעות עוה"ד אילן שרקון ודקלה טואשי, שתי תביעות לבית משפט השלום בהרצליה.

בתביעות המדוברות מבקשת העירייה לחייב את בעלי הנכסים ברחוב ביאליק 25 וביאליק 15 בתל-אביב לשפץ את המבנים על חשבונם בתוך פרק זמן של 6 חודשים, או לחילופין לשאת בתשלום עלות השיפוץ אם העירייה תיאלץ לעשות זאת במקומם. זאת על-פי סמכותה מכוח סעיף 54 לחוק העזר העירוני, לשון התביעות.

"למרות כל ההתראות"

במקרה שלא יסכימו בעלי הנכסים לשפץ את המבנים, מבקשת העירייה למנות את עו"ד שרקון, בא-כוחה, לכונס נכסים על הבניינים, לצורך ביצוע עבודות השיפוץ וגביית הכסף מבעלי הנכסים.

לטענת העירייה, "לא ייתכן מצב בו מבנה הממוקם בלב-ליבה של תל-אביב, במתחם בעל חשיבות היסטורית, בו ביצעה העירייה לאחרונה עבודות שיקום ופיתוח נרחבות, נותר מלוכלך, מוזנח ורעוע על-ידי בעליו, כך שהוא מהווה מפגע אסתטי-חזותי קשה", נכתב בשני כתבי התביעה נגד בעלי הנכסים.

לדברי עו"ד שרקון, "בין העירייה לבין בעלי הנכסים התקיימו במהלך השנים האחרונות תכתובות רבות בנושא, וזאת לאחר ביקורת שנערכה על-ידי מחלקת ההנדסה של העירייה בבניינים, שקבעה כי הנכסים אינם במצב תקין. למרות כל המכתבים וההתראות, בעלי הנכסים לא מצאו לנכון לשפץ אותם".

דובר מטעם משפחת ישפה, בעלת דירה ברחוב ביאליק 25 וכן בעלת זכויות הבנייה על גג הבניין, מסר בתגובה כי המשפחה מעוניינת לקדם את נושא השיפוץ, אם כי המשפחה הינה אחת מבין מספר בעלי דירות בבניין. לדבריו, נבחנת גם אפשרות לביצוע חיזוק ושיפוץ המבנה במסגרת תמ"א 38.

ראוי לציין כי לבעלי הדירות בבניין זה אין ועד בית או עורך דין שמייצג את כולם.

13 מיליון מעל הערכת השמאי

לפני כשנה הציע מיליארדר צרפתי לרכוש את הבניין ב-33 מיליון שקל, 13 מיליון שקל מעל הערכת השמאי. ואולם, חלק מהדיירים הציבו דרישות מחיר גבוהות אף מסכום זה, והעסקה התפוצצה.

גורמים במשפחת ישפה מלינים על כך ומשווים את הפרשה לאגדת דג הזהב, שבה נותרו הדייג ואשתו תאבי-הבצע ללא כלום.

שרון מרום, בעלת דירה בביאליק 25, מלינה על כך שהעירייה גרמה נזק לבניין - לרבות סדקים בדירתה - בעת ששיפצה את בניין העירייה הישן הסמוך בכיכר ביאליק. "ראוי שהגמל יסתכל על הדבשת שלו", אומרת מרום. "על כל ספסל ברחוב ישנים הומלסים, וזה מפגע בפני עצמו, בו העירייה לא מטפלת".

מעיריית תל-אביב לא התקבלה תגובה על התביעות נגד הדיירים עד למועד פרסום הידיעה.

אביגייל ושלמה כינור, בעלי הנכס ברחוב ביאליק 15, מסרו בתגובה כי עורכי דינם יגישו כתב הגנה עד לתום 45 הימים שהוקצו להם.