הסכם ראשון לפריקת אניות בנמל אשדוד בשיטת "החלונות"

ההסכם נחתם עם Evergreen, חברת ספנות טייוואנית ■ לפי ההסכם, מקצה חברת הנמל לחברת הספנות חלון זמן שבועי לעגינה ולקבלה של שירותי פריקה וטעינה

חברת נמל אשדוד חתמה על הסכם ראשון לפריקת אניות בשיטת ה"חלונות" המקובלת בנמלים המתקדמים בעולם. ההסכם נחתם עם Evergreen, חברת ספנות טייוואנית, הנחשבת לרביעית בגודלה בעולם.

חברת הנמל הודיעה בנובמבר 2009 על כוונתה להפעיל את השיטה וזהו ההסכם הראשון שנחתם בהתאם לה. שיטת החלונות אמורה להחליף את השיטה המסורתית לפריקת האניות בכ-50% מרציפי הנמל. לפי ההסכם, מקצה חברת הנמל לחברת הספנות חלון זמן שבועי לעגינה ולקבלה של שירותי פריקה וטעינה.

חברת הנמל מתחייבת מראש גם על תפוקות העבודה, בכפוף לכך שהאנייה תגיע בזמן שנקבע לה. חברת הספנות מצידה, מתחייבת על פקידה קבועה לאורך תקופת ההסכם, ולנפח פעילות משמעותי.

בשיטה הקיימת נקבע סדר הפריקה של האניות על-פי "התור התפעולי". מנכ"ל נמל אשדוד, שוקי סגיס, כי המודל החדש יחולל מהפכה בסדרי כניסת האניות לנמל. לדבריו, "מעתה מערכת היחסים בינינו לבין לקוחותינו לא תהיה מושתתת רק על תקנות הנמלים, אלא גם על הסכמים משפטיים".